12-tygodniowy rok – podsumowanie II kwartału

utworzone przez | lip 6, 2020 | Organizacja czasu | 3 Komentarze

Koncepcja, o której pisałam pod koniec I kwartału, czyli 12-tygodniowy rok, przypadła Wam do gustu i często o nią pytacie. W związku z tym pora na podsumowanie II kwartału, czyli drugiego w tym roku 12-tygdoniowego roku 🙂

Plany na ten kwartał miałam ambitne: nowy produkt w postaci kalkulatorów dla właścicieli sklepów, promocja starego kursu dla freelancerów, czyli Akademii FreelancerPRO, konsultacje z czytelnikami, uruchomienie reklam na FB i Pintereście, a dodatkowo „bieżączka”, czyli publikowanie postów w mediach społecznościowych. No i wypuszczenie nowej książki z przepisami na drinki, czyli „Drinki świata”, która przyjechała do nas z drukarni w kwietniu.

Co się udało, a co mogło pójść lepiej?

Co udało mi się zrobić w tym kwartale?

  • do sprzedaży trafiła moja trzecia książka z przepisami na drinki, czyli „Drinki świata„. Przygotowaliśmy ją w kilku pakietach, z czego najlepiej sprzedaje się pakiet 3 książek – nawet lepiej niż sama książka. To super, o to nam chodziło!
  • przygotowałam i wprowadziłam do sprzedaży także pakiet SKLEP SIĘ OPŁACA – 10 kalkulatorów dla właścicieli sklepów internetowych, dodatkowo e-book i ściągi do druku. Sporo roboty, ale efekt naprawdę świetny, a kalkulatory są bardzo przydatne!
  • zrobiłam porządki w sklepie To się opłaca, powprowadzałam nowe pakiety, korzystając z wtyczki Bundle w Shoplo – wreszcie jest tak, jak powinno być.
  • przygotowałam landing page dla pakietu SKLEP SIĘ OPŁACA
  • uruchomiłam kampanie reklamowe dla pakietu SKLEP SIĘ OPŁACA, zarówno na Facebooku, jak i na Pintereście
  • przeprowadziłam drugą rundę konsultacji z czytelnikami bloga. Tym razem zgłosiło się do mnie aż 10 osób – byli w tej grupie właściciele sklepów internetowych, podcaster, freelancerki, które mają swoje biznesy usługowe. Co ciekawe, aż dwie osoby w tej 10-osobowej grupie mieszkają w Hiszpanii 🙂 To o tyle niezwykły zbieg okoliczności, że przełom maja i czerwca miałam spędzać właśnie w tym kraju, ale niestety pandemia pokrzyżowała moje plany.
  • przygotowałam pierwsze wyzwanie w historii To się opłaca – Podwajaj zyski jako freelancer. Co prawda przeprowadzenie webinarów z wyzwania miało miejsce na przełomie kwartałów, więc trzeba to zaliczyć do kolejnego „roku”, ale samo przygotowanie wyzwania to też sporo pracy. Do 9 lipca można obejrzeć materiały z wyzwania na stronie: https://tosieoplaca.pl/podwajaj/
  • wyjechałam na tygodniowy urlop, podczas którego głównie chodziłam na spacery z psem: po lesie i po plaży 🙂 Szkoda, że tylko tydzień!
  • napisałam i opublikowałam 5 artykułów na blogu To się opłaca
  • przeprowadziłam 6 wywiadów z fantastycznymi kobietami w ramach instagramowego cyklu Biznesowe Lustro
  • byłam gościem 2 lajwów (u Dagmary Kokoszki i u Moniki Jurczyk), oraz jednego podcastu (u Radka Budnickiego w Po ludzku o pieniądzach).
  • nagrałam i opublikowałam 3 odcinki podcastu To się opłaca oraz 3 odcinku podcastu Placebo
  • przeprowadziłam 9 lajwów na Instagramie – pierwszy raz odważyłam się w tym kwartale występować na żywo!
  • założyłam grupę na FB. Niby niedużo roboty, ale to i tak fakt wart odnotowania, w tej chwili jest tam już prawie 600 osób.
  • napisałam i wysłałam 25 newsletterów (!!!)
  • przeczytałam 24 książki, z czego 11 to książki rozwijające

To naprawdę dużo, ale nie chcę, żebyście pomyśleli, że jestem jakimś pracoholikiem i nie zajmuję się niczym innym, tylko pracuję od rana do wieczora 🙂 Faktycznie w czasie kwarantanny nie było zbyt wiele innych rzeczy do roboty, zwłaszcza wtedy, kiedy nie można było nawet wchodzić do parków. W tym okresie pracowałam trochę więcej, ale też bez przesady – od 8 rano do 15-16 to jest moje maksimum. Z wyjątkiem piątków – w piątki nie pracuję już zwykle po drugim śniadaniu, czyli mniej więcej po 11.

A co mogło pójść lepiej?

  • nie poświęciłam zbyt wiele czasu na promocję książki „Drinki świata” i w ogóle na media społecznościowe sklepu z akcesoriami. I to niestety widać w liczbie zamówień ze społecznościówek. Zdecydowanie do nadrobienia
  • kampanie reklamowe na FB i PIntereście nie były oszałamiająco skuteczne, więc tu też mam pole do poprawy
  • myślałam, że uda mi się ruszyć ze sprzedażą Akademii jeszcze w czerwcu, ale byłam już zmęczona i potrzebowałam urlopu. Ten tydzień wolnego w czerwcu to jest dokładnie ten tydzień, którego mi zabrakło, żeby dopiąć wszystko zgodnie z planem 🙂 Ale nie żałuję, odpoczywać też trzeba.

Jak pracować w 12-tygodniowym roku?

W poprzednim artykule opisałam szczegółowo, jak ja pracuję, żeby to działało, więc odsyłam tutaj. Ta koncepcja sprawdza się u mnie tak dobrze, że nie tylko wdrażam ją w kolejnym kwartale, ale też będę starała się wkręcić w 12-tygodniowe planowanie uczestników Akademii FreelancerPRO. Wspólnie w grupie ustalimy sobie cele na najbliższy kwartał i będziemy wzajemnie się motywować, żeby te cele osiągnąć.

Jeśli chcesz do nas dołączyć, to wybierz pakiet dla siebie tutaj.

Znajdź klienta na 100 sposobów

Szukasz klientów online?

Ten narzędziownik pomoże Ci znaleźć zlecenia, niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz (copywriting, tłumaczenia, prawo, marketing, dietetyka, social media, VA, grafika, fotografia i wiele innych).

Znajdziesz tu materiały wideo, zeszyt ćwiczeń, excele, bank pomysłów, szablony, listy itp.

Wszystko z dożywotnim dostępem i w cenie JEDNEJ PIZZY.

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Szymon Owedyk
2 lat temu

Super wyniki i motywujesz, aby dalej się wysilać i osiągać efekty. Dzięki wielkie i życzę osiągnięcia wielu kolejnych sukcesów. Ja ostatnio coraz bardziej inwestuję w kampanie reklamowe i szkolę się w ich prowadzeniu. I muszę przyznać, że sprzedaż dzięki temu jest coraz większa 🙂

Darek
2 lat temu

Fajny, merytoryczny, przyjemnie pisany blog. Duża dawka motywacji. Newsletter zaklepany, będę wpadał regularnie. Zapraszam do siebie.

Krzysztof
2 lat temu

Hej. Na prawde swietny blog i masa przydatnej wiedzy… i to darmowej wiedzy. Dzieki, ze sie z nia nami dzielisz. Pozdrawiam