Rusza II edycja kursu Strona produktu, która sprzedaje

utworzone przez | wrz 27, 2021 | E-commerce | 0 komentarzy

Już 4 października będzie można dołączyć do II edycji kursu o tworzeniu dobrych, przemyślanych i skutecznych stron sprzedażowych oraz kart produktu w sklepie internetowym.

Strona produktu, która sprzedaje – o czym jest ten kurs?

Nie ma tygodnia, żebym nie widziała w jakiejś grupie facebookowej posta z pytaniem od kogoś, kto ma swój sklep, ale nie ma sprzedaży. Pytanie zwykle brzmi tak:

Hej, mam swój sklep od maja, dzisiaj mamy wrzesień, a ja prawie nie mam zakupów. Mam fanpage, IG, codziennie coś wrzucam i już nie wiem, co mogę zrobić więcej, żeby ludzie kupowali. Co robię źle?

Najczęściej do pytania dołączony jest link, więc inni uczestnicy grupy wchodzą do sklepu i podpowiadają, co możesz zrobić lepiej:

  • obniż ceny, te bluzy są za drogie
  • zorganizuj promocję, to zawsze działa
  • musisz mieć większy wybór, 5 kolorów bluz to za mało

i tak dalej.

I wtedy myślę sobie: ludzie, a skąd Wy to wszystko wiecie?

Bo żeby dowiedzieć się, dlaczego jest mało zamówień w sklepie internetowym, w pierwszej chwili trzeba sprawdzić, ile w ogóle było wizyt i jaki jest współczynnik konwersji (więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Mam sklep i nie mam zamówień, co robić?). Bez tych danych możemy co najwyżej zgadywać, co może być problemem w danym sklepie.

Gdy już mamy dane z Google Analytics, możemy przeanalizować to, co dzieje się w sklepie i sprawdzić, czy problemem jest zbyt mało wizyt czy może za niski współczynnik konwersji (czyli wizyt jest dużo, ale ludzie nie kupują).

A jeśli chodzi o współczynnik konwersji, to dopiero wtedy można się zastanowić nad tym, co jest nie tak z samą stroną i ofertą.

A problemów może być całe mnóstwo:

  • strona sklepu/strona sprzedażowa nie robi dobrego wrażenia i nie wygląda wiarygodnie, klienci boją się tam kupić
  • sklep ma problemy techniczne, które uniemożliwiają złożenie zamówienia
  • opisy produktów są kiepskiej jakości, nie mówią o korzyściach, wynikających z zakupu (więcej na ten temat w artykule: język korzyści w opisach produktów),
  • zdjęcia lub obrazki produktowe są kiepskie
  • brakuje innych elementów na stronie, a ich brak odstrasza klientów (np. brakuje jakiejś formy dostawy, brakuje informacji, opinii użytkowników itp.).

Oczywiście czasem bywa i tak, że ceny są za wysokie, ale z pewnością obniżanie cen nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów ze sprzedażą. Tym bardziej, że obniżka ceny często wpływa na zyskowność sklepu.

Kurs Strona produktu, która sprzedaje zbiera wszystkie informacje na temat tego, jak powinny być przygotowane strony sprzedażowe, niezależnie od tego, czy sprzedajemy produkty fizyczne, czy cyfrowe oraz z jakiej platformy korzystamy.

Czego dokładnie nauczysz się na tym kursie?

W kursie połączyłam swoją wiedzę właścicielki sklepu internetowego z wiedzą copywriterki. W końcu przez kilka lat pisałam zawodowo opisy produktów z uwzględnieniem zasad SEO i doskonale wiem, jak te zasady stosować w praktyce.

To jedyny taki kurs na polskim rynku, w którym strony produktu potraktowane są całościowo: z jednej strony skupiamy się na tym, żeby opisy, nazwy i inne elementy ściągały ruch z wyszukiwarek (dbając o SEO), a z drugiej: przygotowujemy sklep tak, żeby klienci, którzy już się tam pojawią, chcieli robić zakupy.

Z tego kursu dowiesz się:

  • jakie 19 elementów musi znaleźć się na stronie produktu. Brak jednych może sprawić, że sklep nie będzie budził zaufania, brak innych może obniżyć wartość koszyka w Twoim sklepie.
  • jak nazywać produkty, żeby klienci mogli je znaleźć, jak dobierać słowa kluczowe do opisów.
  • ja prezentować produkty na zdjęciach (także cyfrowe produkty) i jak przygotować zdjęcia, żeby można było wykorzystać te zdjęcia także w mediach społecznościowych
  • jak opisywać produkty, żeby wykorzystać potencjał SEO opisu, ale jednocześnie pokazać klientowi korzyści z zakupu. Omówię na przykładach ponad 25 korzyści, które możesz eksponować w opisach. Dostaniesz checklistę z gotowymi pomysłami – wystarczy je dopasować do swojego produktu!
  • pokażę narzędzia, które mogą pomóc w procesie opracowywania stron produktów

Będziemy uczyć się w praktyce – kurs zawiera mnóstwo przykładów z polskich sklepów. Dołączam do niego także zeszyt ćwiczeń w wersji do wypełnienia oraz wypełniony przeze mnie, z przykładową zawartością strony produktu według wytycznych z kursu.

W I edycji kursu wzięło udział prawie 70 właścicieli sklepów i pierwsi mają już widoczne efekty.

 

Strona produktu, która sprzedaje – opinie uczestników I edycji

W lutym 2021 pierwsi kursanci wdrażali wskazówki z kursu. Oto, co na temat kursu napisała właścicielka sklepu skincarelover.eu

Podobno klienci sklepu chwalą dobre opisy 🙂

Opinia Ewy, która prowadzi sklep https://sklep.mitsustyle.pl/

Kurs świetnie pokazuje najważniejsze sprawy w organizacji sklepu internetowego. Agnieszka jasno i czytelnie pokazuje na przykładach jak powinien wyglądać idealny opis towaru. Mogę go z czystym sumieniem polecić wszystkim, którzy chcą stworzyć nowy sklep lub posiadają już sklep ale sprzedaż w nim nie idzie jak powinna.

Anita, ze sklepu Różowa Wieża, poleca kurs nie tylko tym, którzy mają sklep już od dłuższego czasu, ale również początkującym:

Na pewno łatwiej jest teraz stworzyć opis pod seo. Kurs zebrał chaotyczną, wyrywkową wiedzę w uporządkowaną i zwrócił uwagę na elementy, które może z pozoru drobne i błahe, ale sumarycznie są ważne dla procesu zakupowego. Udoskonalenia przed nami. Polecam wszystkim właścicielom sklepów internetowych, którzy nie zlecają opisów / tworzenia sklepu profesjonalistom, ale działają we własnym zakresie. Również wszystkim, którzy dopiero planują otwierać sklep internetowy.

Weronika, która w swoim sklepie Inspiratornia ma na razie tylko jednego e-booka, mocno skorzystała z lekcji o opisach produktów:

Najmocniej do serca wzięłam sobie część o przestawianiu korzyści zamiast suchych opisów produktu. Chciałabym jak najszybciej wesprzeć stronę produktu opiniami klientów, żeby wykorzystać regułę dowodu słuszności i mieć poparcie autorytetów. Wykorzystałam też regułę niedostępności.

 

II edycja kursu – ważne informacje

Sprzedaż II edycji kursu rusza 4 października i potrwa do 11 października. Jeśli nie chcesz przegapić startu i chcesz dostać zniżkę na początek sprzedaży, dołącz do listy oczekujących tutaj.

Kurs będzie dostępny w pakietach:

  • BASIC (do samodzielnej pracy) – w pakiecie materiały wideo na platformie kursowej oraz zeszyt ćwiczeń + zeszyt wypełniony przeze mnie – w cenie 397 zł (- zniżka dla osób z listy oczekujących)
  • PLUS (pakiet z grupą na FB) – w pakiecie to, co w pakiecie BASIC + grupa dla kursantów, w której dodatkowo będą 2 spotkania Q&A na żywo – w cenie 449 zł (- zniżka dla osób z listy oczekujących)
  • VIP (pakiet PLUS z konsultacjami) – w pakiecie to samo, co w pakiecie PLUS oraz konsultacje 1:1 online, czas trwania ok. 90 minut. – 697 zł (- zniżka dla osób z listy oczekujących)

Podane ceny są cenami brutto i zawierają 23% VAT.

I jeszcze jedna ważna sprawa: kurs będzie w sprzedaży w tych 3 pakietach do 11 października. Kolejna, trzecia edycja kursu odbędzie się dopiero w 2022 roku, ale pakiet Basic wróci do sprzedaży wcześniej, prawdopodobnie pod koniec roku, w trochę wyższej cenie. Najpierw jednak czeka mnie przeniesienie sklepu z Shoplo na inną platformę i generalne porządki, więc nie wiem jeszcze dokładnie, kiedy kurs znowu będzie dostępny.

Jeśli masz jakieś pytania o kurs, zostaw komentarz lub napisz na aga@tosieoplaca.pl

Pobierz checklistę

W tym krótkim przewodniku mówię m.in.:

  • o tym, jak szukać nowego towaru w mediach społecznościowych
  • o tym, jak analizować strony konkurencji pod kątem nowego asortymentu
  • czy lepiej sprowadzać towar od małych producentów, czy od dużych, od polskich czy zagranicznych.

Mam swój sklep z akcesoriami do drinków od 2015 roku. Mamy siedmiocyfrowe obroty rocznie, więc mam niemałe doświadczenie w e-handlu.

Możesz mi zaufać, bo nie jestem teoretykiem i wiem, o czym mówię 🙂

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments