Sprzedaż zagraniczna – od czego zacząć? O wejściu na rynki zagraniczne opowiada prawnik Arkadiusz Szczudło [TSO odc. 81]

utworzone przez | cze 24, 2022 | E-commerce | 2 Komentarze

Jakie powinny być pierwsze kroki, gdy chcemy zacząć sprzedawać poza granicami kraju? Co trzeba wiedzieć, kogo zatrudnić a do kogo można się zwrócić po pomoc? Mój dzisiejszy gość to Arkadiusz Szczudło z kancelarii Creativa Legal.

Posłuchaj tego odcinka:

Sprzedaż zagraniczna – od czego zacząć?

Czego dowiesz się z tego odcinka podcastu?

  • Kim jest Arkadiusz Szczudło i czym się zajmuje obecnie? Co zmieniło się od kiedy rozmawialiśmy w podcaście To się opłaca 4 lata temu.
  • Po czym poznać, że już warto wejść na rynki zagraniczne?
  • Od czego zacząć sprzedaż zagraniczną? Jakie powinny być moje pierwsze kroki?
  • Jak już mam na oku konkretny kraj, powiedzmy chcę sprzedawać w Niemczech, to co muszę sprawdzić, żeby działać zgodnie z prawem?
  • Czy muszę tworzyć osobne regulaminy i inne dokumenty czy wystarczy przetłumaczyć to co mam na inny język?
  • Czy z tej sprzedaży zagranicznej muszę się jakoś inaczej rozliczać, wypełniać dodatkowe deklaracje? Czy w ogóle polskie biuro rachunkowe może sobie poradzić z obsługą działalności, która sprzedaje poza Polską czy muszę szukać biura w każdym kolejnym kraju, żeby ogarnąć formalności?
  • Czy będę potrzebowała dodatkowych pracowników, gdy zacznę sprzedawać np. w Niemczech? Jeśli tak, to czy od razu czy to nie jest aż tak dużo roboty, żeby jednoosobowy właściciel sklepu nie poradził sobie z tym sam?
  • Jakie pułapki na mnie czekają jeśli chodzi o wejście na zagraniczne rynki, o których pewnie nie wiem? 😊 Czy muszę wiedzieć coś jeszcze, o co nie zapytałam?
  • Czy znasz jakieś instytucje albo firmy, które pomagają przejść ten cały proces i wejść na zagraniczny rynek? Czy można się z kimś skonsultować, czy jest ktoś, kto nas przez to przeprowadzi?

Arkadiusz Szczudło opowiada m.in. o:

  • wchodzeniu na rynek zagraniczny z wykorzystaniem marketplace’ów – jakie plusy i minusy się z tym wiążą
  • o tym, dlaczego ważne jest badanie rynku przed wejściem na zagraniczny rynek
  • jakie prawne aspekty trzeba sprawdzić, np. jeśli chodzi o prawa konsumenckie, znaki towarowe itp.
  • co z tłumaczeniem dokumentów i rozliczaniem ze sprzedaży

A mojego gościa możecie znaleźć w sieci pod linkami:

https://blog.creativa.legal/jak-sprzedawac-produkty-i-uslugi-online-miedzynarodowo/

https://creativa.legal

https://www.linkedin.com/in/arkadiuszszczudlo/

 

Znajdź klienta na 100 sposobów

Szukasz klientów online?

Ten narzędziownik pomoże Ci znaleźć zlecenia, niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz (copywriting, tłumaczenia, prawo, marketing, dietetyka, social media, VA, grafika, fotografia i wiele innych).

Znajdziesz tu materiały wideo, zeszyt ćwiczeń, excele, bank pomysłów, szablony, listy itp.

Wszystko z dożywotnim dostępem i w cenie JEDNEJ PIZZY.

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
makanna
1 rok temu

Kolejny rewelacyjny wpis, wiele przydatnych wskazówek

Ala
Ala
2 miesięcy temu

Ciekawy artykuł, szczególnie dla tych, którzy myślą o rozszerzeniu biznesu za granicą. Wskazówki prawnika są bardzo przydatne!