Uważam, że nie ma głupich pytań. Co jakiś czas przekonuję się, że coś, co dla mnie jest łatwe i oczywiste, innym sprawia problem. I odwrotnie – sama mam czasem problem z jakimiś teoretycznie prostymi zadaniami. Dlatego jeśli tylko mogę, szukam kogoś, kogo można zapytać, jak coś zrobić i uczę się od niego.

Skąd brać towar do sklepu?

O to, skąd brać towar do sklepu internetowego byłam pytana już kilka razy, więc nagrałam o tym nowe wideo. Jeśli wolisz słuchać niż oglądać, mam dobrą wiadomość: jest też wersja do posłuchania. Podcast dostępny jest tam gdzie zawsze, więc możesz go odpalić bezpośrednio przez swoją aplikację do słuchania podcastów.

W tym filmie mówię m.in. o:

  • tym, jak szukam w Google nowych towarów do sklepu
  • jak wykorzystuję w tym celu wyszukiwarkę obrazem
  • jak pomaga mi konkurencja 😉
  • dlaczego warto zaglądać na strony typu Aliexpress
  • jak wykorzystuję Pinterest do poszukiwania nowych produktów

Mówię też o tym, kiedy płacimy za towar, który zamawiamy oraz jakie plusy i minusy ma sprowadzanie towaru od zagranicznych dostawców.

 

Zobacz wideo:

Podsłuchaj tego nagrania jako podcastu:

O czym nie wspomniałam, a można wykorzystać?

Szukając produktów do swojego e-sklepu – jeśli nie masz pojęcia, co jeszcze mógłbyś sprzedawać – możesz skorzystać także z:

  • Instagrama – warto szukać hashtagów, związanych z naszym asortymentem, zwłaszcza po polsku, żeby zorientować się, czy ludzie często go używają. Bo jeśli nie, to może być sygnał, że nie będzie dużego zainteresowania tym produktem (mówię: to może być sygnał, ale nie musi tak być na 100%).
  • Google Trends – to narzędzie, które pozwala sprawdzić, jak często internauci wyszukują danego hasła. To, co pokaże nam Google Trends może podpowiedzieć, czy jest na coś moda czy też ta moda już przemija. Prosty przykład: hasło hulajnoga. Jak widać po wykresie, z każdym rokiem coraz więcej osób szuka hulajnóg w Google.

  • Google Keyword Planner – to narzędzie nie tylko pokazuje nam miesięczną liczbę wyszukań naszych fraz, ale też podpowiada kolejne, pokrewne frazy. Tu też możemy znaleźć inspirację, jeśli chodzi o nowy towar, który wprowadzimy do naszego sklepu.

Ciekawa jestem, czy macie jakieś inne sposoby wyszukiwania nowych produktów do sklepów. O czym nie wspomniałam, a warto o tym wiedzieć, gdy rozwijamy asortyment sklepu?

13
0
Would love your thoughts, please comment.x