W tym odcinku podcastu opowiadam o 3 rzeczach, które możesz zrobić samodzielnie, by zadbać o wyższą pozycję swojego sklepu w wyszukiwarkach. Jeśli wolisz czytać, poniżej znajdziesz wersję tekstową.

Posłuchaj tego odcinka podkastu:

Posłuchaj na Youtube:

Zapisz

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy powinieneś zadbać o pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. SEO, czyli Search Engine Optimization, to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki.

Roboty Google odwiedzają różne strony w internecie, skanują zawartość i na podstawie zawartości decydują o porządku wyświetlania stron użytkowników. Dbając o pozycjonowanie sklepu internetowego sprawiasz, że Twój sklep internetowy znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, tym samym zwiększając szanse na sukces Twojego sklepu. Badania nie pozostawiają złudzeń – użytkownicy wyszukiwarek klikają tylko w kilka pierwszych wyników. Dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczowe dla powodzenia Twojego biznesu.

Być może spotkałeś się już z ofertą agencji SEO, które pomagają w optymalizacji stron internetowych. Być może zrezygnowałeś ze względu na wysokie koszty lub brak efektów po pierwszym miesiącu. Prawda jest taka, że SEO to bardzo mozolna praca, na efekty działań trzeba długo czekać. Zrozumiałe jednak, że na początku biznesu nie czujesz się pewnie inwestując duże pieniądze w usługę, której efektów nie jesteś w stanie ocenić.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – co możesz zrobić samodzielnie?

Jeśli nie jesteś gotowy na stałą opiekę agencji SEO, możesz samodzielnie zadbać o pozycjonowanie swojego sklepu internetowego. SEO można podzielić na działania on-site – na stronie i off-site – poza stroną internetową. Te drugie wymagają więcej wiedzy i doświadczenia, dlatego w tym wpisie skupimy się na on-site SEO.

1. Zadbaj o słowa kluczowe

Słowa kluczowe, inaczej frazy kluczowe, to hasła najczęściej stosowane podczas wyszukiwania informacji. Słowa kluczowe mogą dotyczyć całego sklepu (np. w przypadku mojego sklepu 2drink.pl frazami kluczowymi są „akcesoria barmańskie”, „zestawy barmańskie” czy „akcesoria do drinków”) lub konkretnych produktów. Właściwe słowa kluczowe to takie, które odpowiadają wynikom wyszukiwania – przykładowo jeśli ktoś chce kupić kieliszki do wódki, wpisze w wyszukiwarkę „kieliszki do wódki”, a nie nazwisko producenta i kolekcji. Skąd wziąć słowa kluczowe? Zastanów się, jakich słów użyłby Twój klient, by znaleźć to, czego potrzebuje. Możesz skorzystać także z planera słów kluczowych Google.

Jak korzystać ze słów kluczowych? Umieszczaj je w nazwach i opisach produktów, nazwach kategorii, opisach kategorii, w opisach zdjęć, w nagłówkach. Stosuj je dość naturalnie, w taki sposób, by tekst dobrze się czytało. Roboty Google także są wyczulone na zbyt duże nagromadzenie fraz kluczowych, więc nie przesadzaj z ich gęstością.

 

2. Dopracuj opisy produktów

Tworząc opisy produktów pamiętaj o 3 zasadach:

Opisy powinny długie i wyczerpujące

Jednak tekst nie powinien być zbity. Lepiej będzie się go czytało, jeśli zastosujesz wypunktowanie, odstępy, pogrubienia. Opis powinien odpowiadać na pytania klientów, rozwiewać ich wątpliwości co do produktu.

Stosuj oryginalne opisy

Być może dla ułatwienia kopiujesz opisy produktu ze strony producenta lub konkurencji. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż wyszukiwarki potraktują taki opis jako duplicate content i obniżą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego jeśli tylko to możliwe, przygotuj własny opis każdego produktu.

Stosuj frazy kluczowe w opisach produktów

Pamiętaj jednak, by używać ich naturalnie, tak, żeby tekst dobrze się czytało.

3. Stosuj linkowanie wewnętrzne

Stosuj linkowanie między produktami a kategoriami, między kategoriami a kategoriami. Dzięki temu użytkownik łatwiej mógł się na stronie odnaleźć, spędzi w sklepie więcej czasu, a by wyszukiwarki będą mogły łatwiej indeksować stronę. W jaki sposób zadbać o dużą liczbę linków między podstronami? Pod opisem produktu możemy zaproponować produkty podobne np. „inni klienci kupili również”, „to może ci się przydać”. W opisie jednego produktu możesz także odesłać klientów do innego np.  piszemy, że „oprócz kieliszków 50 ml, mamy także kieliszki o pojemności 35 ml”. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu powiększasz szansę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Podsumowanie

Pamiętaj, że SEO przynosi efekty w dłuższej perspektywie. Pozycjonowanie sklepu internetowego przyniesie najlepsze efekty, jeśli zajmiesz się nim od samego początku. Stosuj wymienione powyżej rady na bieżąco, dodając poszczególne produkty do sklepu – dzięki temu nie będziesz musieć poprawiać stron produktów w przyszłości.

 

Więcej o technicznych elementach opisu produktu możesz dowiedzieć się z mojego nowego kursu „Strona produktu, która sprzedaje”. W kursie zajmujemy się wszystkimi aspektami strony produktu – zarówno aspektami technicznymi, związanymi z SEO, jak i zasadami wywierania wpływu na klientów. Pokażę Ci konkretne przykłady korzyści, które możesz wykorzystać w opisach, by przekonać klientów do zakupu w Twoim sklepie. Kurs będzie odpowiedni zarówno dla osób sprzedających produkty fizyczne, jak i cyfrowe.

 

Linki:

pozycjonowanie sklepu internetowego

Zapisz

5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x