Dane, dotyczące wielkości sprzedaży od pierwszego dnia istnienia sklepu, kompletne informacje o wszystkich formach reklamy, które testowałam (wraz z kosztami) – to tylko niektóre informacje, jakie znajdą się w mojej nowej książce.

Mój sklep z akcesoriami dla domowego barmana niedługo będzie obchodził już czwarte urodziny. Zaczynaliśmy wchodzić w e-commerce zupełnie bez doświadczenia i bez wiedzy, jak to się w ogóle robi. Uczyliśmy się na błędach i krok po kroku rozwijaliśmy firmę. Nadal działamy w wąskiej niszy i nadal nie jesteśmy dużym i rozpoznawalnym sklepem, ale doszliśmy do momentu, w którym sklep zarabia na nasze utrzymanie. I pewnie utrzymałby czteroosobową rodzinę, gdybyśmy tylko taką mieli 😉

Pomyślałam, że przekroczenie 1 MILIONA złotych jeśli chodzi o wysokość sprzedaży od początku działalności sklepu to dobry moment, żeby spojrzeć na wszystko z boku i opisać. Nigdy nie spodziewałam się, że ten sklep będzie istniał tak długo i że będziemy sprzedawać aż tyle, a jednocześnie nadal pracować z domu i nie poświęcać na pracę całego czasu 🙂 Ale jak widać – da się. Da się mieć sklep i nie mieć dużej firmy, da się małymi kroczkami, bez kredytów dojść do tego, że sklep będzie przyzwoitym źródłem dochodu.

O czym będzie ta książka?

Książka, którą kończę już pisać, to nie będzie poradnik. Nie dowiesz się z niego o najlepszych możliwych metodach na to czy tamto ani jak robić reklamę czy jak obsługiwać klientów. Dowiesz się za to, jak MY prowadzimy sklep. Jakie kroki podejmowaliśmy od samego początku, czyli m.in.:

  • dlaczego w ogóle założyłam sklep, dlaczego akurat w tej branży
  • dlaczego sklep jest na Shoplo a nie gdzieś indziej
  • kiedy pojawiła się pierwsza sprzedaż, skąd przyszedł pierwszy klient i skąd przychodzili kolejni
  • w jakim tempie wprowadzaliśmy nowe akcesoria i skąd braliśmy i bierzemy dostawców
  • jak się reklamowaliśmy, jaki był koszt zakupu z każdej formy reklamy, którą wykorzystujemy
  • ile zamówień było w pierwszym miesiącu, ile w pierwszym roku, a ile w kolejnych latach
  • jak podnosiliśmy wartość koszyka

To tylko niektóre tematy, o których piszę w książce. Podaję też konkretne liczby, wykresy, screeny z paneli i wszystkie inne dane, które mogą się przydać, jeśli chcesz prowadzić swój sklep (lub już prowadzisz). Sama lubię czytać takie dane w innych książkach i porównywać, czy idzie mi gorzej czy lepiej niż innym 😉 Dlatego u mnie takich danych będzie sporo.

Mam do Ciebie prośbę

Przygotowałam ankietę, która dotyczy właśnie książki o e-sklepie. To tylko 3 proste pytania, dlatego jeśli masz dosłownie kilka chwil, to proszę, wypełnij ją.

>> TU LINK DO ANKIETY. 

Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne i zwykle jak zadaje takie pytania, podsuwacie mi wiele nowych pomysłów i tematów, które powinnam poruszyć, a o których nie pomyślałam, że mogą być istotne 🙂

Mam nadzieję wydać tę książkę na początku wakacji, ale jeszcze nie zdecydowałam, czy będzie dostępna tylko jako e-book czy też w wersji papierowej (o to też pytam w ankiecie). W każdym razie, jeśli ten temat Cię interesuje i chciałbyś przeczytać case study mojego sklepu z akcesoriami, to koniecznie śledź blog i newsletter, bo będę informować o tym, gdy książka będzie już dostępna.