Co jest najtrudniejsze na starcie sklepu i każdego innego biznesu? Oczywiście pozyskanie klientów. Dlatego pomyślałam, że fajnie byłoby wykorzystać swoje zasięgi (blog i media społecznościowe) i zaprezentować Wam kilka sklepów internetowych, założonych przez uczestników moich kursów online.
Kursy online o zakładaniu i prowadzeniu sklepu internetowego prowadzę od jesieni 2020. To trzy różne programy, dla osób na różnym stopniu zaawansowania:
- Program VIP Załóż sklep z Agnieszką Skupieńską – to program grupowy, w którym pracujemy wspólnie na webinarach i mastermindach, spotykamy się też na konsultacjach. Na bieżąco pomagam w procesie zakładania swojego sklepu. Pierwsza edycja odbyła się jesienią 2020, do drugiej można dołączyć od 8 czerwca. Tu link do zapisu.
- Kurs online Strona produktu, która sprzedaje – I edycja miała miejsce w lutym 2021, kolejną planuję na lipiec 2021. To kurs dla osób, które mają już swój sklep i chcą zwiększyć konwersję i popracować nad opisami produktów i tym, co widzi klient po wejściu na stronę.
- Kurs online Czy to wypali – I edycja odbyła się w kwietniu 2021, kurs trafi do stałej sprzedaży w czerwcu 2021. To kurs dla osób, które chcą sprawdzić, czy ich pomysł na sklep to dobry pomysł i czy ma szanse przynieść oczekiwane zyski.
Sklepy uczestników kursów To się opłaca
Pora na najważniejszych bohaterów tego artykułu, czyli Was, kursantów! I sklepy oczywiście 🙂 Kolejność sklepów w tym tekście jest przypadkowa.
Bobasowy świat – sklep Karoliny
Sklep z zabawkami, artykułami do kąpieli i pielęgnacji niemowlaków, a także dekoracjami do pokoju dziecięcego. Karolina postawiła go zupełnie sama, korzystając z platformy Sky-shop i dzielnie dzwoniąc do supportu, gdy miała z czymś problemy 🙂 Ponieważ spotykałyśmy się na webinarach w ramach programu Załóż sklep, to miałam okazję na bieżąco obserwować, jak postępują jej prace nad sklepem, a także jak Karolina zmienia szatę graficzną i dopracowuje szczegóły. Mimo że miała też inne obowiązki na głowie, dopracowywała sklep systematycznie i z tygodnia na tydzień widać było zmiany. Jestem z niej dumna, bo zrobiła kawał dobrej roboty!
Zajrzyj na Bobasowy świat: https://bobasowyswiat.pl/
Tak lekka – sklep Agnieszki
Agnieszka Żuber, gdy przyszła na kurs Załóż sklep, już sprzedawała swoje produkty na portalu Pakamera. Agnieszka tworzy porcelanową biżuterię i jest, tak jak ja, człowiekiem-orkiestrą. Sama tworzy, sama fotografuje, sklep na Shoplo też postawiła, a niedawno otworzyła własną pracownię w Warszawie, którą też remontowała własnymi rękami! Nie mam wątpliwości, że Aga zajdzie daleko, jej biżuteria jest naprawdę piękna.
Zajrzyj do Lekkiej: https://taklekka.pl/
Wyplatamy – sklep Agnieszki
Agnieszka wzięła udział w programie Załóż sklep razem z mężem, bo biznes też otwierali razem. Historia trochę jak u nas 🙂 Mastermindy, w których uczestniczyli twórcy sklepu Wyplatamy były bardzo inspirujące, bo cały czas dużo się u nich działo! Podobnie jak w przypadku sklepu Bobasowy świat, tu też mogłam obserwować, jak sklep powstaje na moich oczach, pomysły się zmieniają i ewoluują. W sklepie Wyplatamy kupić można produkty wyplatane ręcznie z grubej włóczki (koce, poduszki, dywaniki, legowiska dla zwierząt, maty dla dzieci, pufy), a także produkty do wyplatania. Trzymam kciuki za rozwój!
Zajrzyj do Wyplatamy: https://www.wyplatamy.pl/
Chlebownik – sklep Anny
Kolejny sklep uczestniczki programu grupowego Załóż sklep. Ania prowadzi sklep stacjonarny i internetowy, a w tym drugim rozwija asortyment w bardzo wąskiej niszy – foremki do ciastek i pierników. O swoim biznesie mówi tak: „Mamy setki wzorów, dlatego znajdziesz u nas wzór dla każdego od koła sterowego przez piłkę do koszykówki, znaki zodiaku aż po znaki drogowe i maszyny budowlane. Nasze foremki to świetny pomysł na oryginalny prezent albo tylko środek do zrobienia spersonalizowanych ciastek czy ozdób z mas plastycznych tj. glina, modelina czy zimna porcelana. Warszawiacy mogą osobiście obejrzeć wszystkie nasze foremki w showroomie na Mokotowie.”
Ania zdradziła mi, że dla niej najcenniejsze w moim kursie były kulisy działania mojego sklepu i różne dane, które go dotyczą. Musicie wiedzieć, że o ile publicznie nie zawsze podaję otwarcie wszystkie dane, to na kursanci Załóż sklep mogą pytać o wszystkie „bebechy” działania sklepu 2drink.pl i bez problemu pokazuję wszystko, co ich interesuje.
Zajrzyjcie do sklepu Chlebownik: https://chlebownik.pl/
Regałka – sklep Pawła
Jeśli myślisz, że akcesoria do drinków to wąska nisza, to znaczy, że nie znasz jeszcze sklepu Pawła. W Regałce kupimy… gałki i uchwyty do mebli. Tak, sklep w tak wąskiej niszy istnieje od 6 lat i ma na swoim koncie wiele publikacji w mediach i na blogach. Paweł wziął udział w kursie Strona produktu, która sprzedaje, dzięki któremu poprawił wygląd stron produktowych i – jak sam mówi – ugruntował swoją wiedzę na ten temat. Trzymam kciuki za kolejne lata działalności 🙂
Zajrzyjcie do sklepu Regałka: https://www.regalka.pl/
Scincare lover – sklep Krystyny
Z Krystyną spotykałyśmy się pierwszy raz na konsultacjach, potem w kursie Strona produktu, która sprzedaje i za każdym razem jak zaglądam do jej sklepu, to widzę, jak on bardzo się zmienia! Coraz większy asortyment, coraz lepsza prezentacja produktów, dobre opinie od kupujących! A od Krystyny wiem też, że ma coraz lepsze pozycje w Google, dzięki zmianom, jakie wprowadziła po kursie.
W sklepie Scincare lover kupimy kosmetyki i akcesoria do holistycznej pielęgnacji i zadbamy nie tylko o ciało, ale też o ducha, bo, jak mówi założycielka marki: „świadoma pielęgnacja, czas, odpowiedni tryb życia i relaks składają się na nasz lepszy wygląd i samopoczucie”.
Zajrzyjcie do sklepu Scincare lover: https://skincarelover.eu/
Mitsustyle – sklep Ewy
Zmieniamy tematykę i to bardzo! Ewa, która wzięła udział w kursie Strona produktu, która sprzedaje, pracuje w sklepie, w którym kupimy… części do samochodów Mitsubishi. Jak sama przyznaje, kiedyś handel był dużo łatwiejszy (firma istnieje na rynku 20 lat), a teraz prowadzenie sklepu internetowego to nieco więcej pracy technicznej.
Ewa przyznaje, że po moim kursie przed nią duże wyzwanie, jeśli chodzi o poprawę opisów, bo w sklepie jest aż 200 tysięcy produktów 🙂
Zajrzyjcie do sklepu Mitsustyle: https://sklep.mitsustyle.pl/
Mydlane Rewolucje – sklep Małgorzaty
Małgorzata o swoim biznesie mówi, że to sklep dla tych, którzy „chcą zacząć tworzyć własne kosmetyki w oparciu o proste, sprawdzone receptury. W ofercie są nie tylko ebooki oraz warsztaty online na podstawie których każdy nauczy się robić kosmetyk, ale również można zaopatrzyć się w niezbędne składniki kosmetyczne. Ponadto ciekawą propozycją są gotowe zestawy DIY, w których znajdują się surowce z przepisami.”
Spotkałyśmy się na kursie Strona produktu, która sprzedaje i coś mi mówi, że po tym kursie klientom jeszcze trudniej będzie powstrzymać się od zakupów w sklepie Małgorzaty 🙂 I dobrze, bo jej sklep to naprawdę klimatyczne miejsce, a produkty są dobrej jakości.
Zajrzyjcie do sklepu Mydlane Rewolucje: https://mydlanerewolucje.pl
Różowa wieża – sklep Anity
Wracamy do tematów „dziecięcych”, bo sklep Anity sprzedaje autorskie karty edukacyjne dla dzieci, zgodne z pedagogiką Montessori. Oprócz kart mają w ofercie też figurki, książki i akcesoria i już na piewszy rzut oka widać, że właściciele Różowej wieży konsekwentnie realizują swoją wizję w niszy, którą wybrali. Sklep jest na rynku 4 lata i działa z coraz większymi sukcesami. Co w takim razie Anita znalazła dla siebie w moich kursach? Brała udział w kursie Strona produktu, która sprzedaje i – jak przyznaje – „Kurs zebrał chaotyczną, wyrywkową wiedzę w uporządkowaną i zwrócił uwagę na elementy, które może z pozoru drobne i błahe, ale sumarycznie są ważne dla procesu zakupowego.”
Zajrzyjcie do sklepu Różowa wieża: https://rozowawieza.pl/
Inspiratornia – sklep Weroniki
Na koniec kolejna kobieta-orkiestra. Obserwuję działania Weroniki już jakiś czas i zdradzę Wam, że sklep to jej drugi biznes. Pierwszy to prowadzona już od kilku sezonów, wspólnie z mężem… lodziarnia! Weronika wzięła udział w kursie Strona produktu, który sprzedaje jeszcze przed startem sklepu online, dzięki czemu mogła wykorzystać wiedzę z kursu już przy sprzedaży pierwszego produktu.
W sklepie na razie jest tylko e-book „Jedz pizzę na zdrowie” (pięknie wydany, mam i polecam!), ale wiem, że Weronika ma mnóstwo pomysłów na sklep i asortyment będzie się powiększał.
Zajrzyjcie do sklepu Inspiratornia: https://inspiratornia.shoplo.com/
Sklepy, które tu pokazałam, to tylko niewielka reprezentacja biznesów kursantów To się opłaca. Dajcie znać, czy podoba Wam się takie zestawienie, bo jeśli tak, to co jakiś czas będę wracać z postami tego typu i przedstawiać kolejnych uczestników kursów To się opłaca.
Jeśli chcesz założyć sklep z moją pomocą i znaleźć się kiedyś na podobnej liście, zapisz się na listę oczekujących na program VIP Załóż sklep z Agnieszką Skupieńską. Ruszamy już 8 czerwca.
Bardzo miło znaleźć się w tym zestawieniu. Kurs polecam mimo że nie byłem wzorowym uczeniem 🙂
Fajnie było poznać też biznesy innych uczestników.
No i grupa na FB kursowa też ma wartość.
Aga pomysł może o kursach -grupach kursowych dedykowanych danej platformie shoper/shoplo itd, aby uczestnicy mogli sobie wzajemnie pomagać technicznie.
Tylko jeden mężczyzna a reszta kobiety, ciekawe z czego to wynika 🙂
Za kilka miesięcy będzie jakieś podsumowanie? Porażki i sukcesy tych sklepów?
Super prowadzone sklepy internetowe. Gratulacje dla wszystkich kursantów! Ja z doświadczenia polecam znaleźć niszę, w której można się specjalizować i oczywiście zadbać o odpowiedniego dostawcę produktów. Z mojego pola zawodowego uważam, że warto zwrócić uwagę na oferowanie importowanych z Europy Zachodniej środków czystości i kosmetyków. To daje duże możliwości rozwoju.
Dziękuje za polecenie tych sklepów. Zainspirował mnie bardzo sklep mydlane rewolucje, ale przez to, że mój mąż bardzo długo fascynował się takimi mydełkami i sam miał pomysł, żeby zrobić swój sklep. Bez obaw – sklep ostatecznie nie powstał, także nie ma konkurencji. Ja natomiast już wiem gdzie zamawiać mydełka <3