Konkurs giveaway – sposób na rozbudowę listy mailingowej [618 subskrybentów w 9 dni – case study]

utworzone przez | lut 20, 2018 | Wpisy gościnne | 1 komentarz

Gościnne case study – swoim pomysłem na rozbudowanie bazy subskrybentów podzielił się dzisiaj Mariusz Kobak, stały czytelnik bloga i autor bloga o dochodach pasywnych KierunekWolnosc.pl (więcej o Mariuszu pod artykułem).

Jeśli piszesz blog lub prowadzisz sklep internetowy to zapewne chcesz, żeby odwiedzało go jak najwięcej osób. Jedną z najlepszych metod na pozyskiwanie stałych odwiedzin swojej strony jest komunikacja z własną listą mailingową. A co jeśli nie masz takiej listy albo jest na niej bardzo mało osób? Przetestowałem jeden ze sposobów na pozyskiwanie nowych subskrybentów newslettera w dużych ilościach w krótkim czasie. Ten wpis to case study opisujące krok po kroku co dokładnie zrobiłem, żeby pozyskać 618 adresów email w 9 dni.

Konkurs typu GiveAway metodą na szybkie budowanie listy mailingowej

Już jakiś czas temu trafiłem na wpis na blogu Pata Flynna opisujący jak jeden bloger pozyskał około 200 000 adresów email w 11 dni. Pomyślałem sobie, że to zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Zostawiłem ten post i zapomniałem o nim na długi czas. Ale myśl o nowych sposobach na budowanie listy mailingowej cały czas wracała do mnie.

Przypomniałem sobie, że widziałem gdzieś w Internecie opis specyficznego konkursu typu GiveAway, który wygenerował jego organizatorowi potężne ilości nowych subskrybentów newslettera.

W końcu postanowiłem sprawdzić jak taki konkurs może działać w praktyce i ile rzeczywiście ludzi weźmie w nim udział.

Sekret konkursu typu giveaway

Musisz wiedzieć, że siłą takiego konkursu jest jego „viralowość”. Chodzi o to, że ten kto chce wygrać musi się podzielić informacją o konkursie z jak największą liczbą osób. I w ten sposób zachęcić takie osoby do przystąpienia do konkursu. Taki efekt kuli śnieżnej. Gdzie jedne osoby polecają konkurs kolejnym w ten sposób zbierając punkty i zwiększając swoją szansę na wygraną.

Dodatkowo konkurs jest ograniczony czasowo. Na stronie z giveaway jest zegar odliczający czas do końca zabawy. To dodatkowy bodziec do szybkiego działania.

Moja strona z konkursem wyglądała tak jak na poniższym screenie. Rozdawałem za darmo pięć wartościowych książek naszych rodzimych, polskich autorów. Dla każdego kto jest zainteresowany prowadzeniem biznesu w Internecie są to wartościowe pozycje.

Konkurs trwał 10 dni. Gdy się zakończył zobaczyłem taki oto wynik w panelu administracyjnym wtyczki wordpress, z której skorzystałem do zorganizowania konkursu. 618 osób wzięło udział w konkursie!

 

Zatem czy jest możliwe uzyskać 200 000 adresów email w konkursie typu giveaway? Raczej to mocno wątpliwe i nie nastawiaj się na takie wyniki.

Czy przy pomocy takiego konkursu można w szybki sposób zbudować swoją listę mailingową? TAK!

W tym wpisie opisuję cały proces przez jaki trzeba przejść, żeby zorganizować z sukcesem konkurs typu giveaway. Dodatkowo podzielę się z Tobą 8 najlepszymi strategiami na promocję konkursu, których użyłem.

KROK #1: CEL – Pozyskanie jak największej liczby subskrybentów mojego newslettera w 10 dni

Moim celem było jak największe rozbudowanie listy mailingowej w krótkim czasie. Oczywiście nie chciałem pozyskiwać na ślepo wszystkich adresów email jakie się da.

Jak pozyskać wartościowe adresy email?

Chciałem dotrzeć tylko do takich osób, które są zainteresowane taką samą tematyką jaką poruszam na swoim blogu. Czyli dochodami pasywnymi oraz wolnością finansową. Nie ma sensu mieć na swojej liście mailingowej kogoś kto wziął udział w konkursie tylko, żeby wygrać nagrodę. Dlatego zależało mi na tym, żeby pozyskać adresy email od moich potencjalnych przyszłych czytelników bloga.

Zastanowiłem się kto tak naprawdę czyta mój blog. Nigdy nie tworzyłem awatara mojego idealnego czytelnika. Nie wypisywałem cech jakie powinna mieć osoba zainteresowana moimi artykułami. I to był mój pierwszy błąd. Teraz było mi trudniej wymyślić wartościową nagrodę w konkursie bo nie do końca wiedziałem komu tak naprawdę ma przynieść konkretne korzyści.

Idealny awatar – czyli kto czyta Twój blog

Zatem jeśli Ty również masz blog ale nie do końca masz świadomość kto jest Twoim idealnym czytelnikiem to zatrzymaj się na chwilę i nakreśl postać awatara, który będzie obrazował taką osobę. Dzięki temu nagroda w konkursie, którą zaproponujesz będzie przedstawiała wartość dla Twojego odbiorcy.

W moim przypadku zacząłem od przejrzenia statystyk odwiedzin mojego bloga w Google Analytics oraz strony Kierunek Wolność na facebooku.

Wiek i płeć osób odwiedzających stronę KierunekWolnosc.pl

Statystyki ze strony Kierunek Wolność na Facebooku – wiek i płeć fanów

 

Z powyższych statystyk wiem, że moimi czytelnikami są głównie młode osoby. A dodatkowo około 70% z nich to kobiety.

Kolejnym miejscem, w które zajrzałem była zakładka w Google Analytics z zainteresowaniami moich czytelników. Zastanawiam się jak Google jest w stanie wywnioskować takie rzeczy. Szczerze mówiąc gdy popatrzyłem na poniższą tabelkę to uznałem, że te zainteresowania są bardzo ogólne i szerokie. Zatem trudno mi wykorzystać te dane.

Zainteresowania czytelników bloga KierunekWolnosc.pl

 

Kolejnym krokiem w ustalaniu mojego idealnego czytelnika było wypisanie tematów, które poruszam na blogu:

  • Dochody Pasywne
  • Wolność Finansowa
  • SEO
  • Jak założyć bloga
  • Jak promować bloga i zdobywać ruch na stronie
  • Jak budować listę mailingową
  • Jak przy pomocy bloga generować dochody pasywne
  • Zarabianie w Internecie
  • Social Media

Z powyższych rozważań wyszło mi, że powinienem skierować konkurs do kobiet w wieku głównie od 24 do 35 lat, które interesują się tematyką około blogową oraz mediami społecznościowymi. Dodatkowo chcą stworzyć dodatkowe źródło dochodu, które może im zapewnić dochód pasywny.

KROK #2: NAGRODA – Jaką nagrodę w konkursie zaproponować, żeby była jak najbardziej przydatna dla moich czytelników

W pierwszym kroku ustaliłem co chcę osiągnąć oraz do kogo powinienem skierować konkurs. Teraz przyszedł czas na wybór odpowiedniej nagrody.

  1. Nagroda musi być przydatna dla czytelnika

To bardzo ważne, żeby nagroda była jak najbardziej wartościowa i przydatna dla Twoich czytelników. Jeśli zaproponujesz coś generycznego jak najnowszy iPhone X to ściągniesz do konkursu masę osób, którym zależy na tym sprzęcie a nie na tematyce Twojego bloga czy biznesu.

Byłoby idealnie gdybyś rozdawał coś z czego sam korzystasz lub przetestowałeś. Chodzi o to, żebyś miał pewność, że rzeczywiście dany produkt lub usługa są przydatne. Dzięki temu

Dlatego w moim przypadku wybrałem pięć książek, o których wiem, że zawierają masę wartościowej wiedzy. Sam je przeczytałem i część wskazówek wdrożyłem w życie na swoim blogu. Książki były blisko związane z tematyką, o której piszę. Zatem powinny dobrze trafić w potrzeby i gusta moich idealnych czytelników. Oto lista jaką wybrałem.

  • ”Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą” – Malinowska-Parzydło Joanna
  • ”Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty” – Miotk Anna
  • ”Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords” –  Sałkowski Damian
  • ”Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować. Copywriting & Webwriting” – Jabłoński Artur
  • ”Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych” – Tkaczyk Paweł
  1. Nagroda musi być związana z Influencerami

Influencerzy to tacy ludzie, którzy mają już zbudowaną społeczność wokół swojego tematu. Są w stanie docierać do bardzo wielu ludzi ze swoimi komunikatami w krótkim czasie. Często są to blogerzy, youtuberzy, autorzy książek i podcastów.

Jeśli rozdajesz ich produkt w swoim konkursie to pośrednio go promujesz. Podpisujesz się pod tym, że jest on sprawdzony i przydatny. Pomagasz dotrzeć do nowych ludzi, którzy możliwe że wcześniej nie znali tego produktu. Można powiedzieć, że to taka forma reklamy. Dlatego tak ważne jest, żebyś sam wcześniej przetestował swoją nagrodę. Jest to po prostu wiarygodne.

Najważniejsze dla Ciebie jest to, że influencer może pomóc w promocji Twojego konkursu! Wystarczy, że udostępni informację o nim na swoim facebooku lub twitterze, a dotrze ona do wszystkich jego fanów.

KROK #3: NARZĘDZIA – Jakie narzędzia wybrać do zorganizowania konkursu typu GiveAway

Znalazłem kilka wtyczek WordPress, dzięki którym można zorganizować konkurs typu giveaway na swoim blogu. Są dwie, które działają bardzo dobrze i mają bardzo zbliżone funkcjonalności. Z tą różnicą, że jedna wtyczka jest płatna.

  1. Wtyczki do GiveAway

Jeżeli nie chcesz wydawać ani złotówki a chcesz przetestować na swoim blogu jak działa konkurs giveaway zainstaluj wtyczkę Simple Giveaways.

Druga płatna wtyczka to KingSumo Giveaways. Wtyczka kosztuje oficjalnie $198. W Internecie można znaleźć wiele kodów rabatowych, które obniżą cenę o połowę do $99. Ja skorzystałem właśnie z takiej oferty bo chciałem przetestować czy ta wtyczka działa i czy różni się czymś konkretnym od jej bezpłatnego odpowiednika.

Szczerze mówiąc darmowa wtyczka na początek w zupełności wystarczy.

Jeśli nie masz  bloga opartego o WordPress możesz skorzystać z usługi typu Rafflecopter. Dzięki temu narzędziu stworzysz giveaway i będziesz w stanie dodać je do każdej strony. Nie tylko takiej opartej na WordPressie. Jest to niestety płatne rozwiązanie.

PRO TIP: Jeśli korzystasz na swoim blogu opartym o WordPress z jakiejś wtyczki do cache’owania strony (np. W3 Total Cache) to musisz dodać informację o URL swojego giveaway do NIE-cache’owanych stron. Dzięki temu unikniesz sytuacji, że komuś się nie naliczają poprawnie punkty w konkursie.
PRO TIP 2: Na chwilę obecną wtyczki nie obsługują języka polskiego. Musisz pamiętać o przygotowaniu odpowiedniego tłumaczenia samodzielnie. Polecam do tego celu wykorzystać darmowy program Poedit.
  1. Wtyczka do wysłania maili przez SMTP

Wtyczka do giveaway będzie wysyłać maile do każdego uczestnika konkursu przy pomocy Twojej strony opartej o WordPressa. Takie maile często trafiają do SPAMu ponieważ WordPress wysyła je przy pomocy swojego oprogramowania, które nie może w jednoznaczny sposób potwierdzić kto jest nadawcą. Dlatego cześć serwerów pocztowych traktuje takie maile jako SPAM.

Jest na to proste rozwiązanie. Wystarczy zainstalować wtyczkę WP Mail SMTP by WPForms. Podaj dane swojego serwera oraz konta SMTP i już.

Dzięki temu rozwiązaniu maile wysyłane przez Twój blog będą się łączyć przez SMTP z Twoją skrzynką pocztową. Innymi słowy technicznie będzie to wyglądało tak, jakbyś to Ty bezpośrednio wysyłał takiego maila. Dzięki temu maile z informacją o Twoim giveaway nie będą trafiać do SPAMu.

  1. Wtyczka do logowania wysłanych emaili

W poprzednim kroku zainstalowałeś wtyczkę do wysyłania maili przez SMTP. Niestety tamta wtyczka nie pokazuje jakie maile oraz do kogo zostały wysłane.

Na wypadek ewentualnej reklamacji ze strony osoby biorącej udział w konkursie musisz wiedzieć do kogo, kiedy oraz co wysłałeś. Wyobraź sobie, że któryś z uczestników konkursu twierdzi, że nie dostał maila od Ciebie i przez to nie wygrał.

Dzięki wtyczce WP Mail Logging sprawdzisz czy oraz kiedy mail do takiej osoby został wysłany.

KROK #4: TEKST GIVEAWAY – Napisz dobry opis swojego konkursu. Pamiętaj o prawidłowym regulaminie giveaway.

Gdy masz już wszystko skonfigurowane od strony technicznej nadszedł czas na skupieniu się nad opisem swojego konkursu.

  1. Opis strony z konkursem

Pamiętaj, że w dużej mierze od tego czy przygotujesz dobry opis zależy skuteczność całego przedsięwzięcia. Strona z konkursem na zachęcać do wzięcia w nim udziału. Musi być jasne co jest do wygrania oraz co należy zrobić, żeby dołączyć do konkursu.

Jeśli tak jak ja zdecydujesz się rozdawać wartościowe książki w swoim konkursie to umieść w opisie linki do stron ich autorów. Dzięki temu uczestnicy konkursu będą mogli zapoznać się nie tylko z nagrodami ale również z autorami książek.

Wymień korzyści jakie wynikają z posiadania Twojej nagrody.

Poinformuj, że biorąc udział w konkursie uczestnik zgadza się na dopisanie go do Twojej listy mailingowej. Jednocześnie ma możliwość do wypisania się z niej kiedy chce.

Umieść link do regulaminu konkursu.

Możesz też tak jak ja umieścić link do swojego bloga. U mnie wyglądał tak jak na poniższym screenie.

  1. Stwórz ładną grafikę

Szczerze mówiąc to nie mam zdolności plastycznych. Nie mam dobrego oka do robienia zdjęć. Na szczęście w dzisiejszym świecie mamy tyle narzędzi do przygotowywania ładnych grafik, że nawet totalny amator jak ja sobie z tym poradził. W 10 minut stworzyłem taką oto grafikę przedstawiającą okładki pięciu książek, które rozdawałem w konkursie.

PRO TIP: Wykorzystaj do tworzenia grafiki program Canva. Jest to aplikacja działająca online do tworzenia prostych grafik. W podstawowej wersji jest zupełnie darmowa. Nie musisz mieć żadnych umiejętności graficznych, żeby sobie z nią poradzić. Dodatkowo możesz stworzyć w niej grafiki zoptymalizowane na Facebooka, Twittera, Instagrama, lub inną sieć społecznościową, w której umieścisz info o swoim konkursie.
  1. Przygotuj REGULAMIN konkursu

Regulamin konkursu to bardzo ważna rzecz. Poświęć chwilę czasu na jego przygotowanie nawet jeśli większość z uczestników konkursu go nie przeczyta.

PRO TIP: Nie chcesz, żeby Twój konkurs był traktowany jako loteria bo wtedy podpadasz pod ustawę o grach hazardowych. Dlatego nie wyłaniasz uczestników na podstawie losowania tylko wygrywa ten kto spełni jasno określone z góry zasady. Czyli uzyska największą liczbę punktów.

Dobry regulamin powinien zawierać przynajmniej takie punkty:

  • Nazwa konkursu
  • Organizator konkursu – napisz swoje pełne dane lub dane swojej firmy
  • Rodzaj konkursu, jego zakres oraz nagroda
  • Termin konkursu – napisz kiedy dokładnie konkurs się rozpoczyna i kiedy kończy
  • Napisz kto może wziąć udał w konkursie
  • Wymień warunki uczestnictwa w konkursie
  • Napisz dokładnie co trzeba zrobić, żeby wygrać
  • Napisz kiedy i w jaki sposób zostanie wyłoniony zwycięzca
  • W jaki sposób nagroda dotrze do zwycięzcy
  • Uwzględnij postępowanie reklamacyjne – napisz jak się z Tobą skontaktować, żeby wyjaśnić niejasności
  • Pozostałe postanowienia – umieść tutaj to czego nie zawarłeś w powyższych punktach a uważasz, że jest ważne i uczestnik konkurs powinien o tym wiedzieć
  1. Przygotuj treść emaili wysyłanych przy pomocy wtyczki do giveaway

W chwili przystąpienia do konkursu system wygeneruje dla uczestnika unikalny link prowadzący do strony konkursu. Link jest powiązany z adresem email uczestnika. Za każdym razem gdy ktoś kliknie w taki link i dołączy do konkursu to jego właściciel zdobywasz punkty. Im większa suma punktów tym większa szansa na wygraną.

Taką informację powinieneś zawrzeć w mailu. Dodatkowo będzie tam unikalny URL dla uczestnika.

PRO TIP: Obydwie wtyczki do giveaway, które wymieniłem na początku tego wpisu mają mechanizm pozwalający uczestnikowi na potwierdzenie, że to właśnie on dołącza do konkursu. Działa to jak typowe double Opt-in. Czyli wtyczka wysyła maila z linkiem potwierdzającym udział w konkursie. Adresat maila musi kliknąć w link, żeby potwierdzić swoje uczestnictwo. Polecam Ci uaktywnić tę opcję. Jednocześnie w treści maila napisz, że uczestnik klikając w link zgadza się na dopisanie go do Twojej listy mailingowej. Chcesz być w tym punkcie jak najbardziej transparentny.

Zobacz jak wyglądał mój pierwszy email. Możesz stworzyć podobny.

  1. Umieść kod śledzący Google Analytics oraz Facebook Tracking Pixel na stronie z Giveaway

Obydwie wtyczki do giveaway, które wymieniłem w tym wpisie dają możliwość dodania kodu śledzącego. Dodałem tam kod Google Analytics dlatego wiedziałem ilu mam odwiedzających na stronie. Dodałem również kod Facebooka, dzięki któremu wiedziałem kto przychodzi z tej platformy. Mogłem wykorzystać tę informację do targetowania reklam.

KROK #5: PROMOCJA – Gdy już rozpoczniesz konkurs musisz go skutecznie promować

W końcu nadeszła wielka chwila i Twój konkurs wystartował. Zegar do jego zakończenia zaczął tykać. Chcesz teraz, żeby jak najwięcej osób się o nim dowiedziało i wzięło udział. Potrzebujesz skutecznej promocji.

8 strategii na skuteczną promocję giveaway

Poniżej przedstawiam metody, które zastosowałem do promocji własnego konkursu. Śmiało wykorzystaj je we własnym giveaway.

  1. Wpis na blogu informujący o starcie konkursu

Na początku to co zrobiłem to opublikowałem wpis na moim blogu o starcie konkursu. Najnowszy wpis oczywiście pojawia się na pierwszej stronie z listą wpisów. Dlatego każda osoba odwiedzająca mój blog miała szansę go zobaczyć i kliknąć w link do strony z konkursem.

PRO TIP: Mój blog jest zintegrowany z darmową usługą OneSignal służącą do generowania powiadomień typu PUSH bezpośrednio w przeglądarkach moich czytelników. Zatem gdy publikuję nowy wpis na blogu, każdy kto zgodził się na otrzymywanie ode mnie takich powiadomień otrzyma odpowiednią wiadomość. Dzięki temu cześć osób dowiedziała się o konkursie w ten właśnie sposób. Jeśli nie korzystasz na swojej stronie z powiadomień PUSH to polecam wypróbować OneSignal.

  1. Floating bar informujący o konkursie

Oprócz wpisu informującego o starcie konkursu dodałem floating bar. Czyli pasek widoczny na każdej mojej podstronie informujący o tym, że jest konkurs.

Taki pasek za darmo możesz wygenerować przy pomocy na przykład WordPress Notification Bar.

Dzięki temu nawet gdy ktoś nie zobaczył wpisu o starcie konkursu nie mógł przeoczyć paska z powiadomieniem.

  1. Lista mailingowa – Wyślij kilka wiadomości

Pamiętasz co jest Twoim celem w organizacji konkursu? Chcesz rozbudować swoją listę mailingową. Dlatego jeśli już masz swoją listę, nawet niewielką to wyślij koniecznie do niej informację o starcie konkursu.

Pierwszy email

W pierwszym mailu napisz o starcie konkursu. Zachęć do wzięcia w nim udziału. Napisz co jest do wygrania i dlaczego sądzisz, że nagrody przydadzą się Twojemu czytelnikowi.

Drugi email

Drugiego maila wysłałem już tylko do osób biorących udział w konkursie. Wysłałem go po 6 z 10 dni trwania konkursu. Zastanawiasz się skąd wiedziałem kto bierze udział w konkursie?

Wtyczka do giveaway pokazuje listę adresów email, osób które dołączyły do konkursu. Dodatkowo jest tam informacja o tym czy osoba potwierdziła swój udział w konkursie oraz jej aktualna liczba punktów.

Wyeksportowałem listę emaili uczestników. Zaimportowałem ją w MailerLite, czyli usłudze której używam do wysyłki mailingów i miałem gotową grupę uczestników giveaway.

W mailu dodałem timer odliczający czas do końca konkursu, żeby trochę wzbudzić chęć do działania. Dodatkowo zawarłem instrukcję co należy zrobić, żeby uzyskać więcej punktów. Po tym mailu zauważyłem szybszy przyrost uczestników konkursu.

Trzeci email

Trzeci email wysłałem przed samym zakończeniem konkursu. Była to ostatnia przypominajka dla uczestników. Po tym emailu również zauważyłem przyrost liczby uczestników.

Czwarty email

Czwartego email nie mogę zaliczyć do promocji bo wysłałem go już po zakończeniu wyników. Napisałem w nim kto wygrał i pogratulowałem zwycięzcy.

  1. Social Media

Napisałem na Facebooku, Twitterze, Google+ o starcie mojego konkursu. Oczywiście podlinkowałem do mojej strony z konkursem.

  1. Skontaktowałem się z Infuencerami

To była najskuteczniejsza metoda promocji jaką zastosowałem. Szczerze mówiąc nawet nie spodziewałem się jak skuteczna się okaże. Musisz ją zastosować podczas swojej promocji.

W opisie nagród w moim konkursie dodałem linki do stron autorów książek, które rozdawałem.

Gdy już wystartowałem konkurs to skontaktowałem się z każdym z nich z osobna. Napisałem maile, wysłałem prywatne wiadomości na Facebooku a nawet na LinkedIn.

Poprosiłem ich o udostępnienie strony z konkursem w ich kanałach społecznościowych. Ku mojemu zaskoczeniu część z nich się zgodziła. Dzięki temu wiadomość o konkursie dotarła do ich fanów i rozpromowała informację o konkursie.

Dzięki tweetom takie jak te dwa wieść o konkursie poszła w świat.

Na Facebooku wiadomości wyglądały tak jak na poniższym screenie.

Dziękuję Wam drodzy autorzy książek, które były do wygrania. Dzięki Wam dużo więcej osób dowiedziało się o konkursie.

  1. Strony z konkursami

Pomyślałem sobie: są agregatory blogów to dlaczego nie miałoby być stron z konkursami. Poszukałem w Internecie i znalazłem kilka stron, na których były zamieszczone  informacje o najróżniejszych konkursach.

Okazało się, że można samodzielnie, wypełniając odpowiedni formularz, dodać na takiej stronie informację o swoim konkursie. Na innych stronach trzeba było napisać maila bezpośrednio do administratora takiej strony.

Koniec końców dodałem w ten sposób link do mojego giveaway na kilku takich stronach. Potem w statystykach odwiedzin mojej strony widziałem, że rzeczywiście pojawia się ruch ze stron z konkursami.

Takie strony mają czasami swoje profile na Facebooku czy Instagramie i tam również umieszczają informację o konkursach, które publikują.

  1. Skontaktuj się z osobami komentującymi Twój blog

Kolejną strategią promocji było skontaktowanie się z osobami, które napisały kiedykolwiek komentarz na moim blogu. Osoby zostawiający swój komentarz pod moimi artykułami na blogu dodają swojego emaila oraz adres strony jeśli taką mają.

Dzięki temu mogłem teraz skontaktować się bezpośrednio przez email z takimi osobami i poprosić je podzielenie się z innymi informacją o konkursie.

Komentujący blog to najlepsi czytelnicy. Wiem, że nie tylko czytają to co piszę ale również są zaangażowanymi członkami mojej społeczności. Poświęcają swój czas na dyskusję ze mną i innymi komentującymi.

  1. Płatna reklama na Facebooku

Na koniec zostawiłem metodę, która jest skuteczna ale może być kosztowna. Facebook stał się obecnie miejscem gdzie coraz trudniej jest się przebić ze swoim przekazem do szerokim publiczności. Kiedyś wystarczyło mieć duży fanpage, napisać posta i wszyscy fani go widzieli. Teraz Facebook poobcinał zasięgi takich darmowych postów.

Oczywiście można wykupić płatną reklamę i dotrzeć do rzesz użytkowników Facebooka. Postanowiłem wypróbować tę metodę. Promowałem za 150zł przez tydzień mój post odsyłający do konkursu. Dodarłem w ten sposób do kilkunastu tysięcy osób i wygenerowałem kilkaset klików w mój link do giveaway.

Koszt całego konkursu

Na koniec warto podliczyć jaki był koszt całego konkursu. I czy rzeczywiście opłaca się w ten sposób budować listę mailingową.

Wtyczka do GiveAway – polecam darmową (ja korzystałem do testów również z płatnej wersji za $99)

Koszt nagrody – 162,45 zł (dostałem zniżkę przy zakupie kilku pozycji)

Koszt reklamy na Facebooku – 150 zł

Koszt platformy do mailingów MailerLite – darmowy do 1000 emaili

SUMA kosztów: 312,45 zł

W sumie pozyskałem w konkursie 618 adresów email. Czyli koszt jednego emaila to 0,51 zł.

Będę z Tobą szczery. Z pośród tych 618 adresów email nie wszyscy kliknęli w link potwierdzający uczestnictwo w konkursie. Co prawda osoba przystępująca do konkursu zgodnie z regulaminem zgadzała się na dodanie do mojej listy mailingowej w momencie pozostawienia swojego adresu email.

A może ktoś przez przypadek podał nie swój email zgłaszając się do konkursu? A może ktoś specjalnie podawał nie swoje adresy email dla zabawy? Ostatecznie zdecydowałem, że nie dodam takich osób do mojej bazy mailingowej. Było ich w sumie 227. Zatem z 618 moja lista skurczyła się do 391 osób.

Teraz koszt pozyskania adresu email skoczył z 0,51zł do 0,80 zł.

Czy według Ciebie 0,80 zł za jeden wartościowy adres email to dużo? Pamiętaj, że to kontakt do osoby, która jest zainteresowana tą samą tematyką, którą poruszam na swoim blogu.

Na koniec trochę więcej statystyk

Poniżej widzisz screen ze statystykami odwiedzin mojej strony z konkursem. Co ciekawe z każdym dniem konkurs stawał się coraz bardziej popularny. Ciekawe jakie byłyby wyniki gdyby trwał dłużej o tydzień.

Stronę odwiedziło w sumie 3099 osób. W konkursie wzięło udział 618 osób. Czyli 20% osób, które odwiedziły stronę z konkursem zdecydowały się zostawić swój adres email. Całkiem niezła konwersja.

Wiesz już jak przebiegał cały konkurs oraz jak go promowałem. Podzieliłem się z Tobą również kosztami. Chcę, żebyś świadomie podjął decyzję o zorganizowaniu własnego konkursu. Jeśli zależy Ci na szybkim zbudowaniu swojej listy mailingowej to myślę, że warto skorzystać z opisanej w tym poradniku metody.

Napisz w komentarzu czy skorzystasz z metod zawartych w tym wpisie. A może masz już jakiś konkretny pomysł na promocję swojego giveaway?


O autorze:

Mariusz Kobak kilka lat temu zafascynował się ideą wolności finansowej. Pracując na etacie przez 10 lat doszedł do wniosku, że ta droga nie zaprowadzi go do prawdziwej wolności dającej dużo czasu dla siebie i rodziny, nie zapewni zdrowia oraz szczęścia. Dlatego zaczął szukać sposobów na budowanie dochodów pasywnych, które z czasem mają go doprowadzić do upragnionej wolności finansowej. Okazało się, że pomaganie innym i rozwiązywanie ich problemów to najlepszy sposób nie tylko na budowanie własnego szczęścia ale również pierwszych dochodów pasywnych. W ten sposób powstał blog https://KierunekWolnosc.pl, na którym Mariusz dzieli się swoimi sukcesami i porażkami na drodze do wolności.

 

Znajdź klienta na 100 sposobów

Szukasz klientów online?

Ten narzędziownik pomoże Ci znaleźć zlecenia, niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz (copywriting, tłumaczenia, prawo, marketing, dietetyka, social media, VA, grafika, fotografia i wiele innych).

Znajdziesz tu materiały wideo, zeszyt ćwiczeń, excele, bank pomysłów, szablony, listy itp.

Wszystko z dożywotnim dostępem i w cenie JEDNEJ PIZZY.

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Mariusz Kobak
6 lat temu

Agnieszka! Dzięki za publikację mojego tekstu. Mam nadzieję, że okaże się przydatny dla każdego kto chce rozbudować swoją listę mailingową przy pomocy konkursu typu giveaway.
Jeśli ktoś potrzebuje coś dodatkowo wyjaśnić to zachęcam do zostawienia komentarza z pytaniem pod tym wpisem. Chętnie na nie odpowiem 🙂