Jak zarabiać na polecaniu książek? Przegląd programów partnerskich

utworzone przez | lut 16, 2016 | Zarabianie na blogu | 42 Komentarze

Zarabianie przez polecanie czytelnikom bloga książek to jeden z przyjemniejszych sposobów zarabiania. Ty dzielisz się dobrą treścią, czytelnik poznaje dobre książki, księgarnia ma zysk – wszyscy wygrywają.

Czy wiesz, że autor książki, która kosztuje 40 zł czasem ma z każdego egzemplarza tylko 4 zł? A Ty polecając taką książkę na swoim blogu możesz mieć 2-2,8 zł? Wystarczy skorzystać z programów partnerskich, których sposób działania jest następujący: polecasz komuś jakąś książkę, dajesz mu link partnerski, a gdy on kupuje książkę (tę lub jakąś inną w tym sklepie) z Twojego linka – Ty zgarniasz prowizję.

Proste, prawda? Żeby zarabiać w ten sposób tak naprawdę wcale nie trzeba dużo czytać, wystarczy mieć pomysł na promowanie książek na blogu czy w serwisie internetowym, żeby zarobić. Przykłady za chwilę, ale najpierw o tym gdzie znaleźć programy do promowania książek.

Programy partnerskie księgarni – gdzie ich szukać?

Przejrzałam kilka sieci afiliacyjnych, do których należę i przygotowałam listę popularnych księgarni, które są obecnie w sieciach dostępne.

Księgarnie dostępne w Salesmedia:

  • Empik
  • Ravelo
  • Inkbook
  • Nexto
  • Virtualo
  • Taniaksiążka
  • Muza

Księgarnie dostępne w Webepartners:

  • TaniaKsiążka
  • Helion
  • Inkbook.pl

Tradedoubler

  • Virtualo
  • Publio

Convertiser

  • Altenberg
  • Finansowy Ninja
  • Digitalo

BuyBox

Wiele małych księgarni internetowych (branżowych), ale też duże i znane księgarnie:

  • Empik
  • Lideria
  • InBook
  • Helion, OnePress, Septem i Sensus
  • Nexto
  • Ebookpoint
  • TaniaKsiążka
  • Woblink
  • Virtualo
  • Altenberg
  • Selkar
  • Legimi

Programy partnerskie, które znajdziemy bezpośrednio w księgarniach:

Prowizje w księgarniach są różne, przeważnie w granicach 5-7% za sprzedaż książki papierowej (Empik zwykle daje mniejsze prowizje), a za sprzedaż e-booka nawet 10%. Gdy następnym razem będziesz się zastanawiał, dlaczego e-booki są takie drogie, to pomyśl, że w tych 30 zł, które musisz zapłacić za e-book jest nie tylko 23% VAT-u, ale też 10% prowizji dla wydawcy programu partnerskiego, pewnie jeszcze kilka dla samej sieci afiliacyjnej, o księgarni już nie wspominając.

W większości tych sieci i programów jest możliwość pobrania linka do konkretnej książki w księgarni, a nie do samej księgarni (sprawdzałam to w Salesmedia, Webepartners, BuyBox i programie Helionu).

W tej ostatniej sieci, czyli BuyBox, która jest nastawiona głównie na programy partnerskie księgarni, jest także bardzo przydatne narzędzie, które nazywa się tak jak sieć, czyli BuyBox. Dzięki niemu możemy dla każdej książki, jaka znajduje się w księgarniach pobrać taką ramkę, w której czytelnik może sprawdzić gdzie książka jest sprzedawana najtaniej.

Jak wykorzystywać programy partnerskie do polecania książek?

Na wstępie zaznaczyłam, że nie trzeba być wcale bardzo oczytanym, żeby zarabiać na sprzedaży książek. Bo książki można polecać/reklamować na blogu na wiele sposobów, nie tylko przy okazji recenzji danego tytułu. Oto kilka pomysłów:

Generalnie wszelkie listy świetnie się sprawdzają, bo można polecić dużo książek jednocześnie. Z drugiej strony informacje o promocjach to też dobry pomysł, bo promocje są ograniczone czasowo, a to bardziej motywuje klienta do dokonania zakupu.

Przykłady wykorzystania książkowych programów partnerskich

Absolutne mistrzostwo pod tym względem to moim zdaniem serwis lubimyczytać.pl – pod każdą recenzją książki jest widżet BuyBox i sama złapałam się na tym, że jak mam kupić książkę, to najpierw wchodzę tam, żeby sprawdzić recenzję, a potem kupuję korzystając z ich widżetu (chociaż mogłabym skorzystać z własnego linka partnerskiego).

Drugie mistrzostwo to blog ŚwiatCzytników.pl Na tym blogu znajdziecie codziennie post z promocjami na e-booki, dodatkowo codziennie wysyła newsletter z linkami do promocyjnych książek. Nawiasem mówiąc, jeśli ktoś szuka informacji o e-bookach i czytnikach, to tylko tam warto zaglądać. Nie dość, że są tam artykuły na każdy temat, jaki w związku z czytnikami przyjdzie Ci do głowy, to jeszcze liczba komentarzy pod każdym wpisem jest oszałamiająca. Nie zdawałam sobie nawet sprawy z tego, że czytniki mogą budzić tak duże zainteresowanie.

Jakie macie doświadczenia z polecaniem książek? Warto czy nie bardzo się to opłaca?

Znajdź klienta na 100 sposobów

Szukasz klientów online?

Ten narzędziownik pomoże Ci znaleźć zlecenia, niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz (copywriting, tłumaczenia, prawo, marketing, dietetyka, social media, VA, grafika, fotografia i wiele innych).

Znajdziesz tu materiały wideo, zeszyt ćwiczeń, excele, bank pomysłów, szablony, listy itp.

Wszystko z dożywotnim dostępem i w cenie JEDNEJ PIZZY.

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
42 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
eFakty24
10 miesięcy temu

A ja ma pytanie. Ile trzeba polecić ksiazek, aby zarobić minimlaną krajową przy marży 10%?

Pozdrawiam

Rafał Zaorski
6 miesięcy temu

Zarabianie przez polecanie czytelnikom bloga książek to jeden z przyjemniejszych sposobów zarabiania. Ty dzielisz się dobrą treścią, czytelnik poznaje dobre książki, księgarnia ma zysk – wszyscy wygrywają.

Wilczynscy-ogrody
5 miesięcy temu

Co do zysków to się nie zgodzę 🙂 mogą pojawić się od razu jeśli np. dodatkowo będziemy promować bloga reklamami, stworzymy sklep czy podepniemy linki afiliacyjne. Jak zadbamy o SEO (tu bez reklamy po kilku tygodniach/miesiącach możemy już zarabiać fajne kwoty) to również mamy stały napływ czytelników z wyszukiwarek, BARDZO konkretnych czytelników z konkretną potrzebą, na którą możemy odpowiedzieć swoim produktem. Inna kwestia, że dzisiaj wiele blogów jest zakładanych jako BIZNES od początku do końca zaplanowany – tu trzeba mieć sporo wiedzy lub finansów na zatrudnienie ekspertów. Blogowanie jest normalnym zawodem i zakładanie bloga z zamiarem zrobienia na nim pieniędzy… Czytaj więcej »

Doktor
5 miesięcy temu

Najlepsi na polecaniu takich ksiażek zarabiają więcej niż profesorzy w polskich uczelniach 🙂