4 formy płatności, które musisz mieć w swoim sklepie internetowym

utworzone przez | lip 19, 2019 | E-commerce | 11 Komentarze

Temat niby prosty i o czym tu mówić. Ale sama często robię zakupy w różnych sklepach i równie często rezygnuję i szukam innej możliwości, gdy okazuje się, że sklep, w którym chciałam kupić, nie ma np. szybkich przelewów, tylko podany numer konta do przelewu tradycyjnego.

Płatności w sklepie internetowym – czy to naprawdę takie ważne?

Ten odcinek przyda się przede wszystkim początkującym, osobom, które dopiero zakładają sklep albo mają go od jakiegoś czasu. Omawiam w nim cztery najważniejsze formy płatności:

  • przelew bezpośredni
  • szybki przelew online
  • PayPal
  • pobranie

Mówię o wadach i zaletach każdego z nich, o kosztach związanych z płatnościami oraz o tym, jak to wygląda w moim sklepie, jak często klienci nie odbierają pobrań itd. Obejrzyj lub posłuchaj:

Posłuchaj na Spreakerze lub Spotify

Jeśli tematyka sklepu internetowego Cię interesuje, przeczytaj mój e-book. To pierwsza taka książka, w której opowiadam o kulisach prowadzenia sklepu, konkretnie, na przykładach, bez ściemniania 🙂 Więcej o książce tutaj: E-book „Pierwszy milion z e-sklepu”.

Jeśli temat sklepów jest Ci bliski, mam dla Ciebie coś wyjątkowego.

Czy nie byłoby świetne uczyć się na cudzych błędach, zamiast na własnych? Jeśli masz swój sklep internetowy, albo dopiero zamierzasz taki założyć, musisz przeczytać tego e-booka. To jedyne na polskim rynku studium przypadku działającego (z sukcesem) sklepu internetowego.

W e-booku szczegółowo opisuję:

  • jak założyłam sklep, wybrałam platformę do sprzedaży, pośredników płatności i dostawy
  • co jeszcze trzeba przemyśleć na początku, gdy zakłada się sklep
  • skąd w moim sklepie wziął się pierwszy klient, skąd przyszli kolejni
  • jakie kamienie milowe zdecydowały o tym, że z 30 zamówień miesięcznie urośliśmy do ponad 1000 zamówień w grudniu 2018 roku.
  • jakie formy reklamy są skuteczne w przypadku naszego sklepu, ile wydajemy na reklamę, jaki jest zwrot z inwestycji

Ta inwestycja szybko Ci się zwróci, wiem co mówię. Też kiedyś zaczynałam - ta wiedza byłaby dla mnie wtedy na wagę złota.

Pobierz checklistę

W tym krótkim przewodniku mówię m.in.:

  • o tym, jak szukać nowego towaru w mediach społecznościowych
  • o tym, jak analizować strony konkurencji pod kątem nowego asortymentu
  • czy lepiej sprowadzać towar od małych producentów, czy od dużych, od polskich czy zagranicznych.

Mam swój sklep z akcesoriami do drinków od 2015 roku. Mamy siedmiocyfrowe obroty rocznie, więc mam niemałe doświadczenie w e-handlu.

Możesz mi zaufać, bo nie jestem teoretykiem i wiem, o czym mówię 🙂

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
11 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
ABC Portfela
2 lat temu

Z punktu widzenia klienta frustruje mnie fakt jeśli nie ma w sklepie szybkich płatności – to bardzo ułatwia płynność zakupów i dodatkowo sklep z tą formą płatności wzbudza we mnie większe zaufanie. Jednakże mając wiedzę, że oddaje się całkiem nie mały % za tą usługę to rozumiem, że bywają sklepy małe jak również całkiem spore które szybkich płatności nie wdrożyli, a jedynie mają pobranie i przelew tradycyjny.

Michał
2 lat temu

Wracam na Twojego bloga po kilku latach (czytałem trochę, gdy pisałaś o freelancingu, książka stoi na półce – przeczytana, oczywiście!), a tu temat: sklepy internetowe. I znów, tak jak kiedyś, mi to odpowiada, bo robię sklepy, ale nie mam na razie własnego (moja Paulina coś tam zaczyna nieśmiało kombinować ;)), a chcemy z Pauliną móc zaoferować sklep, który będzie miał sens, a nie tylko „będzie” 🙂 Wygląda na to, że znalazłem dobre źródło praktycznych inspiracji 🙂

infomiasto
1 rok temu

U mnie jest tak że jak nie było przelewów tradycyjnych na numer konta to było znacznie mniej ofert kupna. Dopiero po wprowadzeniu najprostszej metody a w zasadzie najstarszej środki na konto z tytułem wpłaty ilość tych zakupów wzrosła o bardzo duży procent. Wiele osób wybiera najlepiej sobie znaną formę. Także przelewy 24 ma duży wskaźnik używania znacznie więcej niż payu

SmartYou
1 rok temu

Dodał bym do tematu płatności w sklepie system ratalny. Sklepy które prowadzą sprzedaż produktów droższych mogą wiele zyskać poprzez możliwość zakupów na raty. Sprawdziło się to w kilku sklepach które miałem przyjemność prowadzić. Co do tego jaką firmę wybrać do obsługi to już musimy sami zrobić analizę prowizji i warunków. Często się zdarza że firmy od systemów ratalnych wprowadzają promocje na raty 0% wtedy mamy tą opcje taniej.

Piotr
Piotr
1 rok temu

Witam.
A jak wygląda kwestia, gdy prowadzę sklep internetowy, ale klientka była u mnie w mieszkaniu i zapłaciła gotówką? Czy takie pieniądze muszą wpłynąć na konto firmowe poprzez przelew czy mogę sam je wpłacić na firmowe?