4 formy płatności, które musisz mieć w swoim sklepie internetowym

utworzone przez | lip 19, 2019 | E-commerce | 12 Komentarze

Temat niby prosty i o czym tu mówić. Ale sama często robię zakupy w różnych sklepach i równie często rezygnuję i szukam innej możliwości, gdy okazuje się, że sklep, w którym chciałam kupić, nie ma np. szybkich przelewów, tylko podany numer konta do przelewu tradycyjnego.

Płatności w sklepie internetowym – czy to naprawdę takie ważne?

Ten odcinek przyda się przede wszystkim początkującym, osobom, które dopiero zakładają sklep albo mają go od jakiegoś czasu. Omawiam w nim cztery najważniejsze formy płatności:

  • przelew bezpośredni
  • szybki przelew online
  • PayPal
  • pobranie

Mówię o wadach i zaletach każdego z nich, o kosztach związanych z płatnościami oraz o tym, jak to wygląda w moim sklepie, jak często klienci nie odbierają pobrań itd. Obejrzyj lub posłuchaj:

Posłuchaj na Spreakerze lub Spotify

Jeśli tematyka sklepu internetowego Cię interesuje, przeczytaj mój e-book. To pierwsza taka książka, w której opowiadam o kulisach prowadzenia sklepu, konkretnie, na przykładach, bez ściemniania 🙂 Więcej o książce tutaj: E-book „Pierwszy milion z e-sklepu”.

Sposób na freelance bez stresu: dywersyfikacja

Pobierz darmową listę 40 pomysłów na dywersyfikację dla freelancera. Pomysły podzieliłam na 4 grupy:

  • praca z klientami
  • wynajem w małym biznesie
  • zarabianie na wiedzy
  • bycie twórcą
 

Pobierz bezpłatną listę i zbuduj dodatkowe źródło dochodu!

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

12 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
ABC Portfela
4 lat temu

Z punktu widzenia klienta frustruje mnie fakt jeśli nie ma w sklepie szybkich płatności – to bardzo ułatwia płynność zakupów i dodatkowo sklep z tą formą płatności wzbudza we mnie większe zaufanie. Jednakże mając wiedzę, że oddaje się całkiem nie mały % za tą usługę to rozumiem, że bywają sklepy małe jak również całkiem spore które szybkich płatności nie wdrożyli, a jedynie mają pobranie i przelew tradycyjny.

Michał
4 lat temu

Wracam na Twojego bloga po kilku latach (czytałem trochę, gdy pisałaś o freelancingu, książka stoi na półce – przeczytana, oczywiście!), a tu temat: sklepy internetowe. I znów, tak jak kiedyś, mi to odpowiada, bo robię sklepy, ale nie mam na razie własnego (moja Paulina coś tam zaczyna nieśmiało kombinować ;)), a chcemy z Pauliną móc zaoferować sklep, który będzie miał sens, a nie tylko „będzie” 🙂 Wygląda na to, że znalazłem dobre źródło praktycznych inspiracji 🙂

infomiasto
4 lat temu

U mnie jest tak że jak nie było przelewów tradycyjnych na numer konta to było znacznie mniej ofert kupna. Dopiero po wprowadzeniu najprostszej metody a w zasadzie najstarszej środki na konto z tytułem wpłaty ilość tych zakupów wzrosła o bardzo duży procent. Wiele osób wybiera najlepiej sobie znaną formę. Także przelewy 24 ma duży wskaźnik używania znacznie więcej niż payu

SmartYou
4 lat temu

Dodał bym do tematu płatności w sklepie system ratalny. Sklepy które prowadzą sprzedaż produktów droższych mogą wiele zyskać poprzez możliwość zakupów na raty. Sprawdziło się to w kilku sklepach które miałem przyjemność prowadzić. Co do tego jaką firmę wybrać do obsługi to już musimy sami zrobić analizę prowizji i warunków. Często się zdarza że firmy od systemów ratalnych wprowadzają promocje na raty 0% wtedy mamy tą opcje taniej.

Piotr
Piotr
4 lat temu

Witam.
A jak wygląda kwestia, gdy prowadzę sklep internetowy, ale klientka była u mnie w mieszkaniu i zapłaciła gotówką? Czy takie pieniądze muszą wpłynąć na konto firmowe poprzez przelew czy mogę sam je wpłacić na firmowe?

xCart
2 lat temu

Dokładnie 4 metody płatności. Choć zwykły przelew bankowy i PayPal jeżeli chodzi o częstotliwość wykorzystania są marginesem to i tak muszą być. PayPal zwłaszcza gdy sprzedaje się za granicę. Przelew tradycyjny dla mniej ufnych klientów w płatności online. Największym błędem jaki popełniają sprzedawcy to brak płatności elektroniczny w formie: płatność błyskawiczna, blik, płatność kartą.