Czy wiedziałeś, że młody konsument woli napisać nawet długie wypracowanie z polskiego, dokonać zakupu w e-sklepie czy wypełnić formularz na komórce niż na komputerze, bo tak mu wygodniej? Jeśli właśnie rozwijasz swoją działalność, mam dla Ciebie coś ciekawego.

W Katowicach odbyła się niedawno 3 edycja European Start-up Days. To dwudniowe wydarzenie skierowane do młodych przedsiębiorców, podczas którego 100 prelegentów na trzech scenach dzieliło się swoim doświadczeniem i wskazówkami dla tych, którzy w biznesie stawiają pierwsze kroki.

Partnerem wydarzenia był  ING Bank Śląski, który transmitował European Startup Days na żywo, a teraz udostępnia materiały video na swoim kanale  YT oraz na stronie:

https://www.ingbank.pl/o-banku/wydarzenia/european-startup-days-2018

Co warto zobaczyć?

Materiałów jest tak dużo, że niełatwo będzie zobaczyć każdą prelekcję i debatę. Jeśli miałbyś czas, żeby włączyć tylko jedno wideo z ESD, niech to będzie panel dyskusyjny pod tytułem „The future of the market – Nowy konsument”.

Jaki jest nowy – albo raczej młody – konsument, jak kupuje, jak konsumuje przekazy medialne – na te i kilka innych pytań odpowiadali m.in. przedstawiciele ING Banku Śląskiego, Lotte Wedel Sp. z o.o., DDOB czy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

A więc jaki jest ten młody konsument?

Warto obejrzeć całe nagranie i wynotować sobie najważniejsze spostrzeżenia panelistów. Mnie szczególnie zapadło w pamięć to, co mówił Marcin Giżycki – wiceprezes zarządu, ING Banku Śląskego. Jego zdaniem, młody konsument często uważa, że jeśli czegoś nie ma w internecie, albo nie ma do tego aplikacji, to tego nie ma w ogóle. Na przykład: jeśli nie ma na Youtubie filmiku, jak coś można zrobić, to prawdopodobnie nie da się tego zrobić i nie warto dalej szukać. Dlatego ogromną wartość mają materiały wideo, które ułatwiają młodszym klientom znalezienie informacji o danym produkcie. Ale muszą to być materiały umieszczone w internecie, bo – jak podkreśla Giżycki, telewizja dla młodego konsumenta często nie istnieje i dotrzeć do niego można wyłącznie przez internet.

Ciekawe spostrzeżenia przedstawił też Bartek Sibiga, założyciel DDOB, czyli serwisu zrzeszającego młodych blogerów, skupionych wokół tematyki urody, mody, zdrowia. To właśnie on zwrócił uwagę na fakt, że młodzi ludzie coraz rzadziej korzystają z internetu za pośrednictwem komputerów. Aż 80% materiałów wideo w serwisie DDOB oglądanych jest przez komórki, tak też pisane są artykuły czy wypełniane nawet skomplikowane formularze zgłoszeniowe, które znajdują się w serwisie. Coraz bardziej liczy się też komunikacja „real time” – zamiast wyreżyserowanych materiałów wideo dobrej jakości, młodzi konsumenci chętniej oglądają wideo na żywo, bo chcą wiedzieć, co dzieje się w danej chwili np. u ich idola.

Całą rozmowę na temat młodych konsumentów można obejrzeć tutaj:

Najlepsze start-upy wybrane. Wśród nich interaktywne lustro

Podczas European Start-up Days ogłaszane były  wyniki konkursu Start-Up Challenge. W tym roku o główne nagrody w 6 kategoriach walczyło 200 firm. Za najlepsze uznano:

  • Handerek Technologies – firma, która opatentowała pomysł na przetwarzanie śmieci na paliwo (z kilograma śmieci potrafią wyprodukować litr paliwa). Zwycięzca w kategorii: środowisko.
  • Abyss Glass – twórcy interaktywnego lustra, które może sprawdzić się np. w przymierzalni w sklepie. Dzięki niemu nie trzeba przymierzać ubrania, wystarczy zeskanować kod kreskowy, a lustro nie tylko pokaże, jak będziemy wyglądać w danej części garderoby, ale też sprawdzi, czy w sklepie jest nasz rozmiar, kolor, dobierze inne elementy stroju, które będą pasować do wybranego przez nas ubrania. Zwycięzca w kategorii: Client&Lifestyle
  • Genomtec – ich produkt to mieszczące się w kieszeni przenośne laboratorium, dzięki któremu w ciągu 20 minut można przeprowadzić badanie na obecność bakterii, wirusów, grzybów w organizmie, a także zidentyfikować mutacje genetyczne. Zwycięzca w kategorii: zdrowie i biotechnologia.
  • Shelfwise – aplikacja do zarządzania i monitoringu półek sklepowych. Zwycięzca w kategorii: zarządzanie i analityka
  • Nanopure technologies – opracowali technologię, która chroni materiały wrażliwe przed powstawaniem rdzy. Zwycięzca w kategorii: przemysł 4.0
  • Sense monitoring – to system, który pozwala monitorować konstrukcję dachu, wykrywa niedrożności, oblicza ciężar zalegającego śniegu. Zwycięzca w kategorii: tradycja i nowoczesność.

 

Dla zwycięzcy kategorii Środowisko, ING Bank Śląski ufundował nagrodę specjalną w postaci wywiadu z redaktorem naczelnym Business Insider Polska – Łukaszem Grassem. Materiał można zobaczyć tutaj: WYWIAD

 

(współpraca)
Advertisement