Co produkują i sprzedają blogerzy? Różnorodność pomysłów jest całkiem spora, a samych produktów tyle, że nie o wszystkich da się opowiedzieć.
[wp_ad_camp_1] Po liście 87 książek blogerów i vlogerów przyszedł czas na inne produkty i własne marki, które stworzyli blogerzy i vlogerzy. Tym razem zaznaczam od razu, że lista będzie bardzo wybiórcza – nie starałam się dotrzeć do wszystkich możliwych produktów, które oferują blogerzy, a raczej pokazać ciekawe kierunki, w jakie można pójść, szukając pomysłów na monetyzację swojego bloga. Dlatego w moim zestawieniu pojawią się wybrane przeze mnie produkty – te, które uznałam za warte zaprezentowania.
Dodam jeszcze, że na liście nie ma indywidualnych szkoleń, warsztatów, konsultacji, a jedynie produkty, czyli coś, co przygotowuje się raz, a potem sprzedaje. Trochę się tu wyłamuje rękodzieło, bo przecież każdy produkt trzeba zrobić od nowa, ale to w końcu dalej produkt.
Produkty polskich blogerów
- Kurs internetowe
Blogerzy przygotowują kursy online w formie tekstowej i wideo. Niektóre są dostępne cały czas, inne sprzedawane są tylko przez określoną liczbę dni i potem zamykane, a po jakimś czasie znowu wznawiane.
- Krzysztof Lis z bloga zarabianie-na-blogu.pl „Zbuduj markę używając bloga” http://zarabianie-na-blogu.pl/zbuduj-marke-uzywajac-bloga/
- Michał Szafrański „Budżet domowy w tydzień” http://jakoszczedzacpieniadze.pl/bdt-zapisy?redirect_to=/
- Aleksandra Budzyńska – Pani Swojego Czasu www.paniswojegoczasu.pl – kurs Oli to co prawda startuje w styczniu, ale warto podejrzeć, bo autorka promuje go już na kilka miesięcy przed startem: Kurs online budowania dobrych nawyków w zarządzaniu czasem dla Kobiet „Zorganizuj się w 21 dni” https://paniswojegoczasu.leadpages.co/lista-ch-tnych-dni/?redirect_to=/
- Bartek Popiel http://liczysiewynik.pl/ – Kurs wideo Totalna Metamorfoza: https://www.ementor.pl/szkolenia/rozwoj/tmfz
- Urszula Phelep http://urszula-phelep.com Kreatywnie na co dzień – w 31 dni http://www.senmai.pl/kreatywnienacodzien/
- Sławek Gdak http://www.blog.gdaq.pl/ – kursy z pozycjonowania, listy mocnych katalogów, blogów, profili www.blog.gdaq.pl/produkty/. Od Sławka też można uczyć się promocji swoich kursów – co jakiś czas autor organizuje bezpłatne webinary, na które przychodzi kilkaset osób. Można się na nich nauczyć np. podstaw pozycjonowania, a potem kupić kurs, który tematycznie związany jest z webinarem. Sławek tak sugestywnie opowiada o swoich szkoleniach, że prawie mnie namówił, chociaż w sumie zupełnie nie jest mi szkolenie z pozycjonowania potrzebne 🙂
2. Ubrania
W zestawieniu nie uwzględniam koszulek z Cupsell, np. z własnym logo czy napisem tylko oryginalne kolekcje i własne marki odzieżowe. Jest ich pewnie znacznie więcej, ale warto zwrócić uwagę na cztery projekty, które moim zdaniem są dość oryginalne:
- Joanna Glogaza z bloga http://styledigger.com/, piżamy Lunaby (http://lunaby.com)
- Monika Kamińska – http://blackdresses.pl/ eleganckie sukienki z naturalnych tkanin: http://monikakaminska.com/
- Tomasz Miler, milerszyje.pl, portfele i skórzane akcesoria dla mężczyzn: http://sklepmiler.pl/kategoria/manufaktura-miler
3. Inne gadżety
- Ewa i Piotr Olborscy http://www.mocem.pl/ – zaproszenia ślubne w formie chusteczek z tkaniny http://pl.dawanda.com/shop/mocem?quick_view_product=82921951.To dowód, że nawet w tak trudnej i przepełnionej produktami branży jak branża ślubna można zrobić coś oryginalnego.
- Bookeriada – https://bookeriada.pl/ – zakładki do książki, biżuteria, breloki: http://sklepikmola.pl/
- Alina Moskwa – http://designyourlife.pl/ – organizery (planery)
- Anna http://www.b-for-beautiful-nails.com/ Projektuje, produkuje, sprzedaje specjalne płytki do zdobienia paznokci metodą stemplowania oraz wszystko co z nią związane (stemple, zdrapki, lakiery, organizery). http://blovesplates.com/. Asortyment robi wrażenie!
- Żaneta Kruk http://znaczkijakrobaczki.pl/ – dziecięce mebelki, dekoracje do pokoju dziecięcego z drewna http://znaczkijakrobaczki.pl/sklep. Urocze zdjęcia i piękne te mebelki 🙂
- Anna http://wymarzonydomani.blogspot.com/ – dodatki do domu z drewna http://any-thing.pl/ Takich blogów i takich sklepów jest pewnie więcej, ale jeśli znajdziemy odbiorców na kolejne produkty wykonane ręcznie, to nigdy nie jest za późno, by założyć własny sklep z rękodziełem.
- Aga http://gu-tworzy.blogspot.com/ biżuteria, swetrowe zwierzaki, ozdoby do domu http://gu-tworzy.pl/
Po co właściwie publikuję ten krótki przegląd produktów blogerów? Po to, żeby pokazać, że zarabianie na reklamach nie jest jedynym sposobem na monetyzację swojego bloga. I nie jest też dostępne tylko dla popularnych blogerów, którzy mają znane w blogosferze nazwiska. Tak naprawdę jest dostępne dla każdego, kto ma coś do zaoferowania, ma jakąś umiejętność, którą mógłby „sprzedawać” w formie kursu lub która pozwoliłaby mu na produkowanie rękodzieła. Albo ma pomysł na markę i może zlecić tworzenie produktów komuś innemu, a samemu zająć się dystrybucją.
[wp_ad_camp_2]Zaletą wprowadzenia własnej marki na rynek i monetyzacji bloga w ten sposób jest fakt, że nie jesteśmy zależni od zewnętrznych firm – nie musimy zastanawiać się, czy w tym miesiącu będą jakieś propozycje reklamowe czy też nie. Własna marka czy własny produkt może z czasem zacząć żyć własnym życiem i sprzedawać się zupełnie niezależnie od bloga.
Pytanie do Ciebie
Znasz jakieś inne ciekawe produkty blogerów, które warto znać? Czekam jak zwykle na komentarze!
[wysija_form id=”4″]
W imieniu Bookeriady, której matką chrzestną jestem, serdecznie dziękuję za umieszczenie na liście Sklepiku Mola! 🙂
Rzeczywiście ciekawe pomysły – nawet nie myślałam, że jest ich aż tyle, zwykle kojarzyłam tylko kursy i szkolenia, czasem koszulki cupsell z blogów znajomych,a tu inspiracji mnóstwo.
Dzięki za kilka ciekawych spostrzeżeń.
Rudomi sprzedaje koszyki dla kotów: http://sklep.rudomi.pl/
Jeszcze trochę i będę mogła coś od siebie dorzucić do listy! 😀
Jestem zachwycona Twoim blogiem. Tyle pracy w niego wkładasz 🙂 najciekawszy!
Świetne zestawienie! Części blogerów i ich produktów nie znałam 🙂 Pozdrawiam
Bardzo dziękuję za umieszczenie naszych zaproszeń w zestawieniu 🙂 Spodziewałam się znacznie dłuższej listy, ale faktycznie, po odrzuceniu na przykład koszulek z Cupsell (np. naszych :)) robi się tego dużo mniej. Część z nich znałam, część jeszcze nie.
Ja bym poleciła tygodniowy kurs „Jak zacząć projekt biznesowy?” Kasi Pszonickiej z The Owner & Co. Jest to propozycja dla początkujących, ale konkretna. 🙂
Hania i jej malinowykoszyk.pl
Fajne zestawienie, można się śmiało zainspirować do działania 🙂
My sprzedajemy kalendarze, które przy okazji rozwijają kreatywność. Nowy projekt i produkty w sklepie lada moment:)