Jak pozyskać klientów W NISZOWYM BIZNESIE: 7 pomysłów na dotarcie do klientów w dziwnej niszy

utworzone przez | cze 19, 2024 | E-commerce, Prowadzenie firmy | 0 komentarzy

Dzisiaj odpowiedź na pytanie widzki, a konkretnie uczestniczki jednego z moich webinarów. Jeśli masz pytanie, na które nie znasz odpowiedzi i chcesz, żebym nagrała dla Ciebie taką odpowiedź na wideo, możesz zadać je w komentarzu lub napisać do mnie na aga@tosieoplaca.pl.

A pytanie z webinaru brzmiało: Czy może być zbyt dziwna nisza? Jeśli się nie ma konkurencji, bo Twój pomysł jest niszowy, to co zrobić, żeby potencjalni klienci się o Tobie dowiedzieli?

Oto 7 kroków, 7 pomysłów, które możesz wprowadzić w życie, żeby zainteresować publiczność swoim niszowym pomysłem na biznes i dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jak pozyskać klientów w wąskiej niszy – 7 pomysłów

Szukaj pokrewnych zainteresowań

Po pierwsze: sprawdzić, jakie pokrewne zainteresowanie lub cechy ma nasza grupa docelowa, a następnie znaleźć kogoś kto grupuje publiczność o podobnych zainteresowaniach, skontaktować się z nim i nawiązać współpracę. Liderów opinii w grupach, influencerow, portale tematyczne, kanały na YT czy IG z tej pokrewnej niszy.

Na przykład: masz niszowy produkt, który jest przeznaczony dla osób, które hodują kury, ale jest to hodowla na małą skalę, hobbystyczna i to są np. kury ozdobne. Szukasz osób, które hodują kury ozdobne dla samej przyjemności obcowania z tymi zwierzętami. Nie udaje Ci się znaleźć żadnych grup dla hodowców kur ani innych miejsc, gdzie taka społeczność by się gromadziła, więc zastanawiasz się, czym jeszcze interesują się osoby, które hodują kury. Rozmawiasz z kilkoma znajomymi hodowcami i dochodzisz do wniosku, że te osoby mają coś wspólnego: wszystkie miały wcześniej ogrody warzywne i interesowały się właśnie warzywnictwem.

Czyli poszerzasz poszukiwania o właścicieli ogródków domowych i to do nich próbujesz dotrzeć, żeby opowiedzieć im o swoim produkcie.

Rozmowa z konkretnymi osobami z grupy docelowej

Po drugie: możesz znaleźć przedstawicieli tej grupy i umówić się z nimi na rozmowę. Wypytać konkretnie, gdyby chcieli kupić nasz produkt czy usługę to jakby jej szukali, co wpisaliby w google, kogo pytali o poradę.

Taka bezpośrednia rozmowa pomoże Ci znaleźć miejsca, o których istnieniu być może nie miałeś pojęcia, do których nie dotarłbyś, po prostu robiąc research w internecie. Prawdopodobnie są jakieś grupy, może nawet stare dora internetowe, a może są kanały na Youtube czy konta na Instagramie, które dotyczą tego tematu. Zwłaszcza takie miejsca w mediach społecznościowych trudno się wyszukuje w Google i może się okazać, że dotrzesz do nich tylko pytając osoby z Twojej grupy docelowej.

A może i nie, może to naprawdę jest tak nowa lub wąska nisza, że nie znajdziesz ani jednej grupy na Facebooku dla osób, które by Cię interesowały i wtedy trzeba szukać kolejnych sposobów dotarcia.

Dobre targetowanie reklam

Po trzecie: Możesz uruchomić reklamę z precyzyjnym targetowaniem do tej grupy i w reklamie przedstawić swój biznes. Meta pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie po zainteresowaniach, więc może się okazać, że nie musisz wcale daleko szukać, wystarczy kazać systemowi reklamowemu znaleźć np. tych hodowców kur ozdobnych, a on pomoże Ci do nich dotrzeć.

Grupuj ludzi wokół siebie

Po czwarte: Jeśli okaże się, że faktycznie nie ma żadnych kanałów tematycznych czy grup dla osób z Twojej grupy docelowej, to może warto samemu uruchomić kanał w tej wąskiej niszy, a następnie reklamować go poprzez kontakty bezpośrednio z liderami opinii, przez płatną reklamę.
Ten sposób będzie wymagał dużego zaangażowania i w przeciwieństwie do poprzednich zdecydowanie nie jest pójściem na skróty. Ale ma też ogromną zaletę w postaci grupowania wokół siebie Twoich potencjalnych klientów.

Bo zobacz: gdy skorzystasz z czyjegoś zasięgu, dotrzesz do jakichś liderów opinii i grup zainteresowań, stworzonych przez kogoś innego, to zawsze będą czyjeś media, czyjeś grupy, czyjś fanpage. I za każdym razem będziesz musiał zapłacić, żeby za pośrednictwem tego medium porozumieć się z Twoją grupą docelową.
Stworzenie własnego kanału dotarcia będzie co prawda czasochłonne i pracochłonne, ale z pewnością da Ci niezależność i możliwość komunikowania się z odbiorcami bezpośrednio.

Wyłuskaj klientów dzięki lead magnetom

Po piąte: jeśli Twój produkt jest bardzo niszowy i chcesz, żeby klienci się o nim dowiedzieli, możesz stworzyć lead magnet, coś konkretnego do pobrania, co pomoże Ci wyłuskać zainteresowanych Twoją niszą i promować go płatną reklamą.

Co to może być? Wróćmy do naszego przykładu z kurami. Masz produkt dla hodowców kur ozdobnych, ale nie wiesz, jak do nich dotrzeć. Przygotowujesz lead magnet w postaci prostej checklisty do pobrania, pod tytułem: hodowla kur ozdobnych w 10 krokach. Ustawiasz reklamę na Facebooku, w której będziesz promować ten lead magnet i zapraszać ludzi do pobrania go w zamian za zostawienie adresu e-mail. I tym sposobem zaczynasz gromadzić listę emailową, z kontaktami do osób, które mogą być zainteresowane Twoim produktem dla hodowców kur ozdobnych.

Wykorzystaj PR

Po szóste, możesz użyć PR-u, bo jeśli Twoja niszą jest dziwna, nietypowa, ale ciekawa i może być tematem dla dziennikarzy, to niewykluczone, że znajdziesz takich, którzy chcieliby o Tobie napisać. Przygotuj informację prasową, jakąś ciekawostkę, coś chwytliwego co możesz rozsyłać do dziennikarzy i listę dziennikarzy, którzy zwykle piszą o takich tematach. A następnie skontaktuj się z nimi i wyślij im informację prasową.

Jeśli ktoś zdecyduje się na opublikowanie Twojej informacji albo napisanie o Tobie i Twoim pomyśle, to dla Ciebie podwójny plus. Po pierwsze, jakaś grupa osób dowie się o Twoim pomyśle z tego artykułu. A po drugie, Ty będziesz mógł pochwalić się, że pisano o Tobie w mediach, dzięki temu budując swój autorytet.

Znajdź osoby, które piszą o ciekawych biznesach

I siódmy, ostatni pomysł na to, jak wypromować biznes, który jest w dziwnej, nietypowej niszy: skontaktować się z blogerami, jutuberami, podcasterami, którzy wyszukują ciekawe pomysły na biznes i zainteresować ich tematem. Tu możemy uzyskać efekt podobny do tego z poprzedniego punktu, czyli ktoś napisze o naszym biznesie, który potraktuje jako ciekawostkę, my zyskamy rozgłos i być może nie dotrzemy bezpośrednio do naszej grupy docelowej, ale na pewno pomoże nam to w budowaniu wiarygodności i pozycji na rynku.

Ciekawa jestem, jakie pomysły dorzucilibyście do tej listy? Dajcie znać w komentarzach, czy znacie jeszcze jakiś pomysł na dotarcie do klientów w wąskiej, nietypowej niszy.

darmowe szkolenie: 3 sekrety skutecznych stron produktów

Dowiedz się jak zwiększyć sprzedaż,
nie wydając więcej na reklamę

Czwartek, 26 września, godz. 12:00

DLA WYTRWAŁYCH BONUS NA KOŃCU SZKOLENIA

Widzimy się na żywo za:

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments