Skąd wziąć artykuły sponsorowane na blog? 3 sposoby

utworzone przez | marzec 18, 2016 | Zarabianie na blogu | 30 Komentarze

Artykuły sponsorowane to jeden ze sposobów zarabiania na blogu lub stronie internetowej. To pewnie wiesz, ale skąd je wziąć? Podpowiem Ci trzy pomysły.

Pamiętacie moje comiesięczne zestawienia zarobków na blogach? Publikowałam je przez cały 2014 rok i największe kwoty pochodziły wówczas z AdSense. W całym 2014 roku dzięki AdSense zarobiłam nieco ponad 24 tysiące złotych (na kilku moich stronach łącznie). Przychody z artykułów sponsorowanych, umieszczanych na blogu dzięki specjalnym platformom (o nich za chwilę) wynosiły zaledwie ok. 1000 zł. Do tego coś tam zarobiłam z artykułów, które reklamodawcy publikowali u mnie bezpośrednio, ale tu nie mam dokładnych danych z tamtego okresu. W każdym razie rok 2014 to był dla mnie rok, w którym zarabiałam głównie dzięki reklamom googlowym.

Przez cały 2015 rok na AdSense zarobiłam o połowę mniej – zaledwie 11890 zł. Ogromna różnica! Jeśli chciałbyś więcej poczytać na ten temat, pisałam o spadku zarobków z AdSense w osobnym wpisie (Spadające zarobki z AdSense – co może być przyczyną?).

Do zarobków z AdSense dołożyłam jednak dość spory przychód z artykułów sponsorowanych – ok. 16000 zł, jeśli niczego nie pominęłam w swoich zapiskach. Obie te sumy nie robią pewnie wrażenia na blogerach, dla których blog jest jedynym i głównym źródłem utrzymania, ale dla mnie blogi są tylko dodatkiem, więc to całkiem niezłe pieniądze.

Ale nie o zarobkach miało być, a o pozyskiwaniu artykułów sponsorowanych. U mnie działa to na trzy sposoby. Wypróbuj ten, który najbardziej Cię przekonuje, pasuje do Twojego bloga. Albo wszystkie trzy 🙂

Skąd wziąć artykuły sponsorowane na blog?

  1. Współpraca bezpośrednia z klientem

Do takiej współpracy może dojść na dwa sposoby – albo klient zwraca się do Ciebie z pytaniem, czy chcesz nawiązać współpracę i umieścić artykuły sponsorowane na swoim blogu, dotyczące jego produktów lub usług. Albo to Ty masz pomysł na artykuł sponsorowany i zwracasz się z pytaniem do klienta.

Jeśli chcesz skorzystać z tej drugiej możliwości, najpierw przemyśl, jakie firmy mogłyby odnieść korzyść z umieszczenia na Twoim blogu artykułu sponsorowanego. Pamiętaj, że firma zdecyduje się zapłacić za publikację tylko wtedy, gdy będzie mogła coś na tym zyskać. Czy będzie to zwiększenie sprzedaży, czy zwiększenie rozpoznawalności marki – to już zależy od konkretnego pomysłu. Jeśli chcesz przekonać firmę, żeby umieściła u Ciebie artykuł sponsorowany, musisz przekonać ją, że będzie miała z tego jakiś zysk. Idealnie byłoby, gdybyś miał/a dane i argumenty, które potwierdzą, że np. takie artykuły u Ciebie mogą zwiększyć sprzedaż (np. dane z poprzednich kampanii/artykułów sponsorowanych czy z paneli programów partnerskich, które z sukcesem promujesz na swoim blogu).

Argument, że artykuł sponsorowany na Twoim blogu z opisem produktu jakiejś marki to będzie ciekawa treść dla Twoich czytelników raczej nikogo nie przekona.

Od razu uprzedzę pytania: ja nie szukam chętnych na artykuły sponsorowane. Pewnie dlatego nie mam ich zbyt dużo 🙂

2. Współpraca z agencjami SEO, agencjami PR

Czasem artykuły sponsorowane zlecają agencje SEO lub specjaliści od pozycjonowania. Niekiedy zależy im tylko na tym, żeby w tekście przemycić jakiś link i nazwę firmy i nie narzucają tematu tekstu, nie wtrącają się w to, jak ten tekst wygląda.

Ale czasem ta współpraca może wyglądać inaczej – jedna z agencji, z którymi współpracuję obecnie dostarcza mi gotowe artykuły sponsorowane do publikacji na moich stronach. Inna ma u mnie dostęp do panelu wybranej strony i może sobie publikować artykuły, za co płaci miesięczny abonament. Oczywiście te warianty nie zadziałają w przypadku blogów, bo na blogach zależy nam na tym, by mieć własne artykuły, pisane przez siebie. Ale ja mam np. jedną stronę z materiałami prasowymi, które umieszczane są tam przez agencje PR. Żeby móc umieścić link na mojej stronie, trzeba za taką publikację zapłacić.

Plus jest taki, że agencje SEO często umieszczają teksty sponsorowane nawet na blogach i stronach, na których nie ma dużego ruchu.

3. Artykuły sponsorowane z platformy, np. WhitePress

Polecałam już WhitePress kilka razy, bo uważam, że to jedno z lepszych miejsc, w których można pozyskiwać artykuły sponsorowane do publikacji na swoim blogu czy stronie. Z tego narzędzia korzystają duże portale i małe blogi. Żeby dołączyć swój blog, trzeba mieć na nim przynajmniej 2500 wizyt miesięcznie i spełnić jeszcze kilka warunków, ale jeśli prowadzisz prawdziwy blog, a nie stronę ze śmieciowymi artykułami, to nie będziesz miał z tymi warunkami problemu.

Po dodaniu swojej strony do platformy ustawiasz swoją ofertę – określasz na przykład, czy zgadzasz się na publikowanie tekstów dostarczonych przez reklamodawcę, czy wyłącznie własnych. Określasz też stawkę za publikację.

Dzięki WhitePress zarabiam średnio 800-1000 zł miesięcznie, ale muszę powiedzieć uczciwie, że nie są to zarobki na moich blogach (tam nie pozwalam na publikację dostarczonych tekstów, tylko piszę teksty sama i mam dość wysokie stawki). Zarabiam w WhitePress głównie na stronach tematycznych, na których można umieszczać artykuły własne reklamodawców, za niewygórowane stawki. Ziarnko do ziarnka i zbiera się pokaźna kwota do wypłaty. A WhitePress wypłaca pieniądze błyskawicznie – przeważnie następnego dnia po wystawieniu faktury.

Kiedyś, jeszcze przed pojawieniem się tej platformy, podobne zlecenia można było dostać w NextContent. Niestety jednak przez ostatnie 3 kwartały zeszłego roku nie zarobiłam tam ani złotówki, więc wycofałam swoje portale z tej platformy. Do tej pory nie znalazłam dobrej alternatywy dla WhitePress, więc jeśli ktoś zna podobne platformy i chciałby podzielić się linkami, to proszę śmiało linkować w komentarzach 🙂

Na zakończenie przypominam, że nie zostało już dużo czasu, by wziąć udział w konkursie. Szczegóły tutaj: Jednoosobowa działalność freelancera + konkurs

artykuły sponsorowane

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
30 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anna
5 lat temu

„Żeby dołączyć swój blog, trzeba mieć na nim przynajmniej 2500 wizyt miesięcznie” – warto tu zamienić „wizyt” na –> unikalnych użytkowników (UU) 🙂 Pozdrawiam

Kobieta w e-biznesie.pl

Ja ostatnio odpowiedziałam na zapytanie w grupie facebookowej i okazało się, że właśnie ktoś szuka bloga dla biura podróży, by opublikować artykuł sponsorowany, więc jeszcze tam można podłapać zlecenie. Co do nextcontent – bardzo dobrze zrobiłaś, firma ma długi i ogłosiła upadłość.

Mateusz
5 lat temu

Whitepress rzeczywiście dominuje. W ciągu ostatniego roku zarobiłem tam 400 zł netto na małym blogu z niewielką oglądalnością. Warty uwagi jest także Reachblogger, gdzie również udało mi się zarobić kilkaset złotych. No i całkiem niedawno pozyskałem też wpis sponsorowany z platformy Blogs4shops. W ogóle już po raz drugi w tym pierwszym kwartale roku otrzymuję duży napływ zleceń i propozycji współprac 🙂 Czy tylko w moim przypadku miesiące późnej zimy i wczesnej wiosny są wyjątkowo gorące ?

Paweł Zieliński
5 lat temu

Jak widać da się znaleźć miejsce do pozyskania artykułów 🙂 Nie słyszałem o tych platformach, ale warto zobaczyć.

Pozdrawiam mega pozytywnie

Jarek
5 lat temu

Kilka ciekawych pomysłów, które można wykorzystać 🙂

Paweł
5 lat temu

Czy korzystając z WhitePress ustalasz stawkę za artykuł biorąc pod uwagę stawkę proponowaną przez WP? Zgodnie z ich wytycznymi, przyjmując ich stawkę będą bardziej promować ofertę.

Igor
5 lat temu

Odkąd Whitepress wprowadził udziwnienia ponad miesiąc temu, artykuły sponsorowane już mi nie wpadają. A jak u Ciebie?

Od siebie polecę jeszcze Blogatus, to jest dawny Rankseller.

Adam B24
5 lat temu

Jeśli piszemy typowo tematycznego bloga, można wysłać również oferty zamieszczenia takiego artykułu bezpośrednio do firm. Wystarczy w pierwszej kolejności wysłać na e-maila grzeczne zapytanie o możliwość przesłania oferty. Warto tam jednak tam z góry zaznaczyć skąd jesteśmy, co robimy i co mamy do zaoferowania (bez podawania cen). Z doświadczenia wiem że różnego rodzaju agencje PR szukają tematycznych vortali do zamieszczenia artykułów swoich klientów i są w stanie zapłacić nawet kilkaset złotych za jeden artykuł z linkiem.

BEATA REDZIMSKA
5 lat temu

Agnieszka, bardzo fajny i przydatny wpis. Podaje dalej i pozdrawiam serdecznie Beata

Tomasz Kwiatkowski
5 lat temu

Interesujące rzeczy na tym blogu opisujecie będę częściej tu zaglądać.