Co by się zmieniło w Twoim życiu, gdybyś miał produkt, który od prawie dekady sprzedaje się dosłownie każdego dnia?🔥Od 2015 roku do dziś zarabiam sprzedając moją książkę z przepisami (już ponad 30 tysięcy sztuk tej jednej książki trafiło do domów klientów).
To książka, która otworzyła mi wiele drzwi i dała nowe perspektywy. I nadal daje!
Ale jej sprzedaż przez tyle lat nie byłaby możliwa, gdyby nie te 4 ważne zasady.
Mówię o nich szczegółowo w tym filmie:
4 zasady, dzięki którym sprzedaję jeden produkt przez 10 lat
1. Produkt uniwersalny, ponadczasowy
Stworzyłam coś, co jest uniwersalne, nie ma daty ważności, nie dezaktualizuje się przez wiele lat. Nawet po wielu latach od premiery jedyne co musieliśmy zmienić w tej książce to nasze logo na okładce, bo cała reszta zawartości jest nadal aktualna. Nadal są to przepisy z łatwo dostępnych składników (sprawdzamy to co jakiś czas – te składniki wciąż są dostępne w polskich sklepach).
Wskazówka dla Ciebie: twórz produkty, które są ponadczasowe, które za dwa, trzy, dziesięć lat nadal będzie można z powodzeniem polecać.
2. Badanie potrzeb i odpowiadanie na potrzeby
Mój produkt odpowiadał na realną potrzebę.
Przed napisaniem książki miałam dokładnie zbadany rynek, wiedziałam, jakie są potrzeby moich klientów, miałam do nich dostęp dzięki blogowi i stworzyłam coś, co faktycznie odpowiadało na potrzeby klientów. Ta potrzeba nie zmieniła się, nadal jest, więc książka jest ciągle czymś, co odpowiada na potrzeby. A jeśli coś jest faktycznie ludziom potrzebne, to oni sami będą tego szukać, nie musisz im tłumaczyć, co sprzedajesz i po co mają to kupić, nie musisz kreować tej potrzeby w ich umysłach, żeby faktycznie sięgnęli po portfel i dokonali zakupu.
3. Tworzenie okazji do zakupu
Ciągłe tworzę okazje do zakupu. Mam tu na myśli przypominanie o produkcie właściwie nieustannie – czy to w mediach społecznościowych czy w newsletterze, ale też poprzez reklamy. A że produkt odpowiada na realną potrzebę, to reklamy świetnie działają – klienci sami wyszukują podobnych produktów np. w Google, trafiają na nas i kupują książkę.
Warto jednak wiedzieć, że produkty rzadko sprzedają się same z siebie i żeby utrzymać sprzedaż przez wiele lat, trzeba ciągle tworzyć okazje do zakupu – albo przypominać o produkcie regularnymi kampaniami, albo też poprzez reklamy.
4. Dobra strona sprzedażowa książki
Możesz mieć najlepszy produkt, ale jeśli go dobrze nie zaprezentujesz, nie licz na dobrą sprzedaż. Nawet jeśli produkt będzie bardzo przydatny, będzie uniwersalny, będzie odpowiadał na potrzeby, a klienci będą go wyszukiwać, to też może nie wystarczyć, żeby sprzedać produkt, jeśli nie dołożysz starań, by twoja strona sprzedażowa wyglądała dobrze.
Prawda jest taka, że w każdej branży jest dziś ogromna konkurencja i takich produktów jak twój czy mój jest na pęczki, więc najmniejsze potknięcie na stronie sprzedażowej może obniżyć konwersję w sklepie. A niska konwersja znaczy, że produkt będzie sprzedawał się gorzej niż mógłby lub wcale.