Zapraszam na rozmowę o prowadzeniu własnej firmy i o inspiracjach w biznesie z Joanną, która jest założycielką marki Lunaby, produkującej piękne, stylowe piżamy.
Rozmowa z Joanną jest trzecim wywiadem z serii „Moja biznesowa inspiracja”. Zapraszam do przeczytania poprzednich rozmów z osobami, które – tak jak moja dzisiejsza rozmówczyni – zdecydowały się na założenie małej firmy o dość oryginalnym profilu: Dianą Hołod, która zajmuje się home stagingiem oraz Olą Budzyńską, specjalistką od zarządzania czasem.
-
Kim jesteś, co robiłaś przed założeniem firmy?
Nazywam się Joanna Glogaza, prowadzę bloga o slow fashion i celebracji codzienności – Style Digger, razem z moją mamą tworzę też Lunaby – firmę szyjącą piękną i wygodną bielizną nocną, piżamy i koszulki nocne z dobrych materiałów.
Własną firmę założyłam w momencie, gdy skończyłam studia, więc tak naprawdę nie pracowałam nigdy w żadnych innym miejscu, pomijając pojedyncze zlecenia – od nauki jazdy na nartach, przez robienie zdjęć, po kostiumy serialu.
-
Dlaczego zdecydowałaś się na własną działalność?
To była dość naturalna droga, bloga założyłam jeszcze w klasie maturalnej i po pewnym czasie zaczęłam na nim zarabiać na tyle dużo, żeby móc się z niego utrzymać. Klienci marudzili, że nie wystawiam faktur, ja nie mogłam wpisywać narzędzi pracy w koszty, więc bez większych przygotowań założyłam działalność.
Lunaby było z kolei naturalnym przedłużeniem bloga, uwielbiam otaczać się pięknymi przedmiotami i czuć się dobrze we własnym domu, bardzo chciałam więc mieć produkt wpisujący się w te wartości. Tym bardziej, że nacisk na miło spędzany czas i elegancki wygląd właśnie w domu, czyli zupełnie nie na pokaz (no, pomijając Instagrama!) to nasilająca się tendencja.
-
Na czym zarabiasz, co oferuje Twoja firma?
Na blogu współpracuję z partnerami przy wpisach sponsorowanych, eksperymentuję też z marketingiem afiliacyjnym. Właśnie wychodzi moja książka o slow fashion, wydana przez Wydawnictwo Znak. Razem z Martą Klimowicz, moją wspólniczką zajmującą się marketingowo-sprzedażową stroną firmy, oferujemy też firmom usługi konsultingowe w zakresie budowania kobiecych społeczności online.
W Lunaby sprzedajemy online (lunaby.com) piżamy, koszulki nocne i akcesoria, na przykład opaski do spania.
-
Kto jest dla Ciebie konkurencją, jak chcesz odróżnić się od innych firm i czym przyciągnąć klientów do siebie?
Wszystkie moje przedsięwzięcia są ze sobą powiązane i nie czuję się zagrożona przez konkurencję – mam wrażenie, że blog to tak osobista sprawa, że trudno znaleźć dwa podobne, mam też swoją niszę slow life, nie jest w niej zbyt tłoczno. Od niedawna mam też wsparcie marketingowo-sprzedażowe i mogę skupić się na tworzeniu dobrej treści, co wciąż nie jest zbyt częste wśród blogerów.
Nie ma też polskiej marki szyjącej luksusową bielizną nocną z dobrych tkanin (choć jest wiele marek szyjących z dzianiny). Stawiamy na naprawdę aktywną obecność w social mediach i świetną obsługę klienta.
-
Moja biznesowa inspiracja
(może to być jakaś złota myśl, jakaś inspirująca historia, doświadczenie, może być książka, którą warto przeczytać, osoba, którą warto naśladować, film, który motywuje do działania – coś inspirującego dla początkujących przedsiębiorców).
Myślę, że warto pamiętać o tym, że aktywna postawa, tworzenie okazji, wychodzenie do ludzi, zadawanie pytań, proszenie o pomoc i tak dalej posuną nas do przodu o wiele szybciej niż bierne czekanie. No i warto przeczytać biografię Richarda Bransona!
Jeśli chcesz skontaktować się z Joanną, możesz to zrobić wchodząc na jej blog, a po bieliznę nocną wejdź na stronę sklepu:
blog: StyleDigger.com
sklep: Lunaby.com
Musze przyznać, że ta https://www.showroom.pl/p/29288,lunaby-koszulka-nocna-blekitna-w-kwiaty-z-falbanka koszulka nocna od Lunaby jest prześliczna! Dziękuję bardzo za zaprezentowanie mi tej marki!