Żeby zarabiać w programach afiliacyjnych na blogu nie trzeba koniecznie zachwalać i polecać jakiegoś konkretnego produktu. Można umieszczać linki na wiele innych sposobów. Oto 20 pomysłów z linkami do przykładów na blogach.
[wp_ad_camp_1]Od ponad roku sprawdzam różne programy afiliacyjne na kilku moich blogach i szukam pomysłów na to, jak promować linki partnerskie. Sprawdziłam, że umieszczanie banerów oferowanych przez sieci afiliacyjne do konkretnych programów właściwie nie ma sensu. Jeśli są to banery płatne za kliknięcie, to jeszcze jakieś grosze można zarobić (na tym blogu np. zarobiłam ostatnio ok. 20 zł za dwutygodniową emisję baneru w sidebarze – szalu nie ma, co?). Ale jeśli banery są płatne za sprzedaż, to jeszcze nie udało mi się na nich nic zarobić. Może jestem zbyt niecierpliwa i trzeba by było jeden baner potrzymać w danym miejscu przez miesiąc, żeby był efekt, ale to chyba po prostu słaba opcja na zarabianie.
Znacznie lepiej zarabia się na promowaniu konkretnych produktów w artykułach. Przy czym „znacznie lepiej” u każdego znaczy co innego. Jeden potrafi zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, a drugiemu udaje się zarobić kilkaset złotych miesięcznie promując produkty. Bliżej mi do tej drugiej grupy niestety, ale grunt, że jest postęp 🙂
Ponieważ nie znalazłam dotąd w sieci listy pomysłów na posty, w których można promować programy partnerskie, zebrałam moje obserwacje i dzielę się nimi – może Ci się przyda.
Zanim jednak przejdę do listy pomysłów, chciałabym Cię zaprosić do dołączenia do mojej grupy na Facebooku. To grupa dla wszystkich, którzy interesują się biznesem online, zarabianiem przez internet, czy to w programach partnerskich, czy poprzez sprzedaż swoich produktów czy usług – na wszystkie możliwe sposoby. To grupa, w której chodzi o wymianę poglądów i doświadczeń, a nie spamerską reklamę swoich linków partnerskich, jak to ma miejsce w innych grupach o tej tematyce. Dołącz do grupy: Biznes online – wsparcie, motywacja, inspiracje.
20 pomysłów na posty, w których umieścisz linki afiliacyjne:
- Lista pomysłów na prezent – np. 10 kosmetycznych prezentów na Gwiazdkę, pomysły na prezent dla miłośnika komputerów, prezenty na parapetówkę itd. (przykład)
- Lista książek wartych przeczytania z jakiejś dziedziny – np. książki dla młodej mamy, 4 książki, po przeczytaniu których nie będziesz chciał pracować na etacie.
- Lista książek w promocji ograniczonej czasowo (np. Promocja w Helionie – 2 książki w cenie 1)
- Promocja, na której czytelnik może zyskać (lokaty, konkursy, tanie loty – przykład)
- Lista okazji na wyprzedażach (ciuchy, zabawki, gadżety do kuchni itp. – przykład)
- Pomysły na stylizacje na lato/jesień/zimę
- Poradnik zakupowy na wiosnę/lato/jesień/zimę (przykład)
- Narzędzia, z których korzystam (przykład)
- Jak nosić… (krawat, białą koszulę, tenisówki, czapkę z daszkiem) + przykłady stylizacji z produktami i samych produktów. (przykład)
- Jak wybrać… (sprzęt agd, sprzęt rtv, gadżety) + przykłady konkretnych produktów
- Opis rezultatów wykorzystania jakiejś usługi (np. jak obniżyłem swoje rachunki za telefon – przykład)
- Produkty za jakąś cenę – np. 30 sukienek na lato za mniej niż 100 zł, 10 książek o robótkach ręcznych za mniej niż 30 zł (przykład)
- Produkty, które zawsze mam w swojej torbie/kosmetyczce/przy sobie (przykład)
- Produkty, które ułatwiają pracę
- Wakacyjny niezbędnik – co zabrać na urlop (przykład)
- Porównanie usług/ofert (np. porównanie lokat, abonamentów telefonicznych, hostingu – przykład)
- Odkrycia/inspiracje miesiąca (przegląd gadżetów, produktów związanych z tematyką bloga)
- Test produktu (przykład)
- Okazje dnia, codzienna lista promocji (przykład)
- Metamorfoza, stan „przed” i „po”, efekty zastosowania jakiegoś produktu
Im dłużej przyglądam się różnym blogom, wykorzystującym afiliację, tym bardziej żałuję, że nie mam bloga modowego, bo programów partnerskich do promocji ubrań jest bardzo dużo i można wykorzystać je na bardzo wiele sposobów. No ale na modzie się nie znam, więc może to nawet lepiej 🙂
Mam nadzieję, że ta lista zainspiruje Cię do skorzystania z afiliacji na swoim blogu. Jeśli nie masz jeszcze konta w żadnej sieci partnerskiej, a chciałbyś się zarejestrować – tu znajdziesz linki do sieci, z których ja korzystam. Tak, lista programów partnerskich to 21-szy pomysł na post, w którym umieścisz linki afiliacyjne 🙂
Jeśli ta lista okazała się dla Ciebie przydatna, proszę podziel się nią z innymi, klikając w ikonkę Facebooka lub Twittera poniżej. Będzie to dla mnie sygnałem, że to, co robię, jest komuś potrzebne i inspirujące. Dziękuję 🙂
Świetny wpis. Z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że faktycznie bannery się nie sprawdzają w większości programów partnerskich, natomiast są też takie gdzie ich dobre umieszczenie gwarantuje naprawdę fajne zarobki.
Jednak mimo wszystko link afiliacyjny umieszczony w treści wyglądający w 100% na coś naturalnego jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
a co sądzisz o tym, że w takim tekście nie ma informacji, że jest on w jakiś sposób sponsorowany? U mnie na blogu wyszedł ten temat zupełnie przypadkiem, przy doradzaniu, jak napisać dobry teksy content marketingowy. Czytelnik stwierdził, że powinna być adnotacja, jeśli próbujemy na czymś zarobić, a ktoś nam za to płaci. Co Ty sądzisz?
Bardzo inspirujący post. Cieszę się, że trafiłam na Twòj blog bo można tu znaleźć wiele cennych informacji. Pozdrawiam i z przyjemnością dołączyłam do grupy na fb 🙂
Na Twoim blogu zawsze znajdę najprzydatniejsze rzeczy w jednym miejscu! 🙂
Pole do popisów mają też blogi wnętrzniarskie. Np. mogą zamieścić linki do produktów z danych aranżacji.
Super zestawienie. Dzięki 🙂 Ja właśnie napisałam artykuł wykorzystując ostatni punkt i jestem ciekawa efektu – to się okaże za kilka dni 🙂
Myślę że ten artykuł może nieźle zainspirować do działania w internecie, stworzenia czegoś własnego na czym będziemy mogli zarabiać. Kiedyś nie było tak łatwo, dzisiaj z tak dobrze napisanymi artykułami wystarczy już tylko chcieć, nic więcej 😉
linki są skuteczne tylko wtedy gdy ktoś kto pisze o jakimś produkcie usłudze ma wyrobiona markę i umie pisać w sposób naturalny, przekonujący ale taki że czytający nie odbiera tego ze coś im się wciska. Banery, widzety bardzo słabą skuteczność no i jeśli mamy reklamy adsens to jest to konkurencja i spada klikalność wiec zupełnie to sie nie opłaca.
Bardzo dobry wpis. Skoro pani nie mogła nic takiego znaleźć to dobrze, że postanowiła pani być prowodyrem.
Bardzo przydatny blog, dodaję do RSSów 🙂