Zmiana szablonu bloga a statystyki GA + newsletter

utworzone przez | sie 28, 2014 | Zarabianie na blogu | 14 Komentarze

Dziś kilka słów o tym, dlaczego czasem warto popracować nad zmianą wyglądu bloga i jak zmiana szablonu bloga wpływa na statystyki.

Stali czytelnicy zauważyli na pewno, że na początku miesiąca zmieniłam szablon tego bloga. Poprzedni miał być na chwilę, a został kilka miesięcy – jak to zwykle bywa ze wszystkim, co ma być „na chwilę” 🙂 Ale przyszła pora na odświeżenie, więc wybrałam dobrze mi znany szablon, z którego korzystam na innym moim blogu – ten, który widzisz w tej chwili.

Czy zmiana szablonu bloga wpłynęła na statystyki oglądalności bloga i zarobki?

Po przeanalizowaniu wykresów z Google Analytics postanowiłam podzielić się z czytelnikami wnioskami, bo być może dzięki temu ktoś też zdecyduje się na zmianę i uzyska dzięki temu lepsze wyniki, jeśli chodzi o oglądalność, liczbę odwiedzanych podstron czy czas wizyty na stronie.

Co się zmieniło po zmianie szablonu bloga?

Szablon zmieniłam 5 sierpnia, więc minęły od tego czasu już 3 tygodnie i można uznać, że zmiany, które widać w panelu Google Analytics to nie przypadek, ale stała zmiana. Ogromne zmiany widać przede wszystkim jeśli chodzi o liczbę podstron odwiedzonych przez jednego użytkownika, średni czas trwania sesji oraz współczynnik odrzuceń. Zmiana szablonu nie wpłynęła za to znacząco na liczbę odwiedzin i unikalnych użytkowników – te liczby zmieniają się w zależności od tego ile i jakie posty publikuję na blogu.

Ale przejdźmy do konkretów

Szablon zmieniłam 5 sierpnia, więc wykresy pokazuję od 15 lipca do 15 sierpnia, żeby zmiany były dobrze widoczne.

Liczba stron odwiedzonych przez jednego użytkownika

 

strony sesja

Jeśli wziąć pod uwagę 3 tygodnie od zmiany szablonu i porównać je z 3 tygodniami sprzed zmiany – różnica jest ogromna. Na starym szablonie każdy użytkownik odwiedzał 1,63 podstrony, teraz odwiedza 3,41 – to wzrost o 108,84%

Średni czas trwania sesji

czas trwania

I znowu porównując ostatnie 3 tygodnie z poprzednimi, sprzed zmiany szablonu – średni czas trwania sesji wzrósł z 1:58 na 2:07. Nie jest to przełomowa zmiana, ale zawsze 7,79% na plus.

Współczynnik odrzuceń

wspolczynnik odrzucen

To najciekawsza zmiana – współczynnik odrzuceń spadł do takiego poziomu, że sama zastanawiam się, czy to nie jakiś błąd i czy tak mały współczynnik jest w ogóle możliwy. Ale przez ostatnie 3 tygodnie utrzymuje się na tym samym poziomie. Spadł z 77,10% do 2,97% – to zmiana aż o 96,15%.

Co ciekawe, mój inny blog na tym samym szablonie ma współczynnik odrzuceń na poziomie ok. 64%, a więc nie jest to jakaś magiczna zasługa szablonu 🙂

A jak zmiana szablonu bloga wpłynęła na zarobki na AdSense?

Nie zmieniłam układu reklam ani ich typu przy okazji zmiany szablonu, więc mogę sprawdzić, czy sam szablon ma jakieś znaczenie w moim przypadku jeśli chodzi o zarobki. Najważniejszy parametr, który można tu porównać to CTR czyli współczynnik klikalności. Porównując okres sprzed zmiany szablonu i po zmianie widzę, że CTR utrzymuje się ciągle na podobnym poziomie, a zmiana szablonu nie miała żadnego wpływu nie tylko na CTR, ale także na RPM, CPC czy liczbę kliknięć.

Czy wobec tego warto zmieniać szablon bloga?

[wp_ad_camp_2]Warto z pewnością dlatego, żeby odświeżyć blog co jakiś czas, choć nie jestem zwolennikiem częstych zmian – sama nie lubię, jak blogerzy, których czytam zmieniają szablony co 2-3 miesiące. Warto natomiast testować różne możliwości i przede wszystkim analizować dostępne dane – czy to dotyczące oglądalności czy zarobków i wyciągać wnioski, żeby jak najlepiej zoptymalizować swoją stronę czy blog – tak, żeby był przyjazny dla czytelników i zachęcał ich do pozostania chwilę dłużej.

Newsletter

Przy okazji zmiany szablonu uruchomiłam moduł zapisu na newsletter.

 

Znajdź klienta na 100 sposobów

Szukasz klientów online?

Ten narzędziownik pomoże Ci znaleźć zlecenia, niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz (copywriting, tłumaczenia, prawo, marketing, dietetyka, social media, VA, grafika, fotografia i wiele innych).

Znajdziesz tu materiały wideo, zeszyt ćwiczeń, excele, bank pomysłów, szablony, listy itp.

Wszystko z dożywotnim dostępem i w cenie JEDNEJ PIZZY.

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

14 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Michał
9 lat temu

U mnie za każdym razem występuje ten sam problem ze znalezionym szablonem – nigdy nie jestem z niego w 100% zadowolony. Stąd moje częste poprawki i poświęcanie im mnóstwa godzin. W takim przypadku każda zmiana na nowy szablon wiązałaby się z kolejnymi modyfikacjami. Dlatego staram się po prostu nie zmieniać 🙂

Piotr Tester
8 lat temu

Zmiana szablonu ma jednak wpływ na zarobki i na współczynnik odrzuceń. U mnie bynajmniej gdy zmieniłem standardowy szablon na jakiś nowszy zmalał współczynnik odrzuceń i delikatnie wzrosły zarobki w sumie. Mała i szybka zmiana ale znacząca.