-----------------------------
4 września rusza II edycja Akademii FreelancerPRO. Zapisz się na listę oczekujących, odbierz zniżkę i raz na zawsze pozbądź się problemów z klientami! OK Zapisz mnie!
-----------------------------

Planujecie od razu cały rok, dzielicie plany na miesiące czy na kwartały? Ostatnio bardzo mi pasuje metoda planowania całego kwartału i spisywania celów do realizacji na najbliższe 3 miesiące, a nie na miesiąc czy rok.

A w mojej pracy szykują się spore zmiany w tym kwartale i naprawdę dużo będzie się działo!

Biuro zamiast pracy w domu

Pracuję w domu od 2011 roku i od przynajmniej trzech lat, kiedy działa nasz sklep internetowy z akcesoriami do drinków, zastanawiamy się, czy nie dobrze byłoby wynająć jakieś biuro. Bo ustawienie dwóch biurek do pracy w domu to jedno, ale trzymanie w szafkach, szufladach i łóżku (tak naprawdę wszędzie, gdzie się da) produktów ze sklepu to zupełnie inna bajka. Oczywiście już nie mamy w domu całego towaru, bo byśmy chyba zwariowali, ale po jednej rzeczy z każdego produktu to i tak jest bardzo, bardzo dużo. Zwłaszcza w dwupokojowym mieszkaniu.

Decydujące jednak było to, że potrzebujemy też dodatkowych rąk do pracy.

No i długo zastanawialiśmy się, czy potrzebujemy bardziej wirtualnej asystentki czy kogoś na miejscu (tak naprawdę proces decyzyjny trwał jakieś pół roku). I w końcu decyzja zapadła: wynajmujemy biuro, zatrudniamy asystenta (widzisz się w pracy w sklepie internetowym? Zobacz naszą ofertę pracy).

To będzie duża zmiana i duży krok, bo przestajemy być dwuosobową firmą rodzinną. Sama jestem ciekawa, jak to się dalej potoczy i czy po 8 latach pracy z domu będzie mi się trudno zmobilizować do wychodzenia do biura 🙂

No i czeka nas urządzenie nowego biura. Albo ja nie umiem szukać, albo zdjęcia ciekawych wnętrz zwykłego biura znacznie trudniej znaleźć niż inspiracje dotyczące urządzenia domowego biura czy mini kącika do pracy w domu.

Premiera drugiej książki z przepisami

„Proste drinki” nadal się sprzedają i to nawet lepiej niż od razu po premierze 😉 Spora w tym zasługa zestawów barmańskich, które zawierają naszą książkę, ale i tego, że sklep odwiedza teraz kilka razy tyle osób, co rok temu. A że klienci pytają już o kolejną książkę, to premiera najnowszej planowana jest na sierpień 🙂

„Proste shoty” to coś, nad czym pracowałam cały maj i połowę czerwca. Kolejne 100 przepisów w formie wachlarza kart, tym razem wyłącznie na shoty. Jedne mocniejsze, inne słabsze, bardziej egzotyczne lub orzeźwiające – każdy tu znajdzie coś dla siebie. Tu można się zapisać na listę oczekujących na książkę.

II edycja kursu Akademia Freelancer PRO

W lutym wystartowała I edycja mojego dużego projektu, czyli kursu dla freelancerów. 67 lekcji wideo, tekstowych i audio, 12 modułów i 10 tygodni naprawdę intensywnej pracy. Najbardziej cieszę się z tego, że uczestnicy I edycji zaczęli już wprowadzać zmiany w swoim podejściu do freelansu, o czym piszą mi w mailach i wiadomościach. Czasem są to drobne zmiany na stronie, które wygenerowały więcej zapytań od klientów, czasem duże zmiany, jak postawienie swojej strony w ogóle, a czasem zmiana nastawienia.

Oto jedna z opinii – Agata tak pisze o kursie:

Od dawna czytam bloga Agnieszki i jej biznesowe wpisy. Doceniam jej wiedzę i doświadczenie, dlatego postanowiłam jej zaufać i zaryzykować wykupieniem kursu. Od szkolenia oczekiwałam uporządkowania wiedzy i nabycia nowych umiejętności w rozwijaniu swojego biznesu. Chciałam także sprawdzić, czy nie popełniam podstawowych błędów w codziennej pracy i poznać rozwiązania potencjalne problemów, które mogą się w przyszłości pojawić. Kurs Agnieszki pozwolił mi zaoszczędzić czas w razie ewentualnych zagrożeń, które czekają na każdego przedsiębiorcę.

W II edycji będą drobne zmiany, na przykład planuję dołączyć do kursu drukowany zeszyt ćwiczeń, który kursanci otrzymają ode mnie pocztą. Gwarantuję, że skrupulatnie wypełniony będzie takim Waszym prywatnym vademecum, kompendium, do którego będziecie zaglądać przez wiele miesięcy, a może i przez lata.

Jeśli czujesz, że w Twojej pracy freelancera brakuje strategii, działasz od przypadku do przypadku, to ten kurs jest dla Ciebie. Już teraz można dołączyć do listy oczekujących – warto, bo wysyłam kilka darmowych wskazówek, które od razu można wprowadzić w życie i zauważyć szybkie zmiany na lepsze. Tu jest lista oczekujących.

Podcasty z serii „kulisy pracy”

Bardzo podoba mi się nowa forma wywiadów w podcastach (mam nadzieję, że Wam też!), czyli rozmowy z freelancerami z różnych branż. Podpytuję innych specjalistów o to, jak pracują, jak pozyskują klientów, jak się z nimi rozliczają, ale też o narzędzia, z jakich korzystają czy o to, jak można się nauczyć tego, co umieją i zacząć pracować w tej branży. Rozmawiałam już z lektorem, wirtualną asystentką, ilustratorką, specjalistką od e-commerce, a jak dobrze pójdzie, wkrótce pojawią się też rozmowy z graphic recorderką, prawnikiem, copywriterem i fotografką. Sama jestem ciekawa, co o swojej pracy opowiedzą mi moi goście!

Lista wszystkich odcinków podcastu znajduje się tutaj: Podcast To się opłaca

A może jest tu ktoś, kto chciałby wystąpić w podcaście i opowiedzieć o kulisach swojej pracy? Jeśli masz przynajmniej kilkuletnie doświadczenie, odezwij się mailowo: aga@tosieoplaca.pl

O czym będzie na blogu w III kwartale?

Mówiłam we wstępie, że planuję swoją pracę na najbliższy kwartał, a jednym z planów są blogowe artykuły – chciałabym wrócić do pisania dwa razy w tygodniu. O czym? Spodziewajcie się tekstu o cenach w Rosji, bardzo przydatnego arkusza kalkulacyjnego dla małych firm, kilku tekstów dla tych, którzy dopiero startują z własną firmą. Pewnie napiszę też o poszukiwaniu biura i o tym, na co zwrócić uwagę (myślałam, że to jest łatwiejsze, ale okazało się nie takie znowu łatwe!).

Jest coś jeszcze, o czym chcielibyście przeczytać? Jakieś pytania, na które mogłabym odpowiedzieć? Dajcie znać!

I na koniec wracam do pytania o planowanie: planujecie kwartały, miesiące, cały rok? Jaka metoda sprawdza się u Was najlepiej?