Konkrety, liczby, wskazówki z własnego doświadczenia – do tego przyzwyczaiłam czytelników na blogu, w podcaście i tak też będzie na moim kanale jutubowym.

Połowę zeszłego roku rozkminiałam, jak chcę, żeby wyglądał mój kanał na YT. Znowu mówić o pracy w domu? Mam wrażenie, że na blogu i w podcaście wyczerpałam wiele tematów, które są istotne dla pracujących na swoim.

A potem mnie olśniło – sklep internetowy to przecież też praca w domu. Dla mnie, ale i dla wielu osób, które dopiero zaczynają. Nie ma dnia, żebym nie widziała w facebookowych grupach pytań o jakiś aspekt prowadzenia małego e-sklepu.

Zaczęłam szperać w sieci i szukać dobrych źródeł informacji i osób, które uczą czegokolwiek związanego z prowadzeniem sklepu. I… nie znalazłam za wiele. A to, co znalazłam, pochodziło sprzed kilku lat. Okazuje się, że jest mnóstwo osób (głównie kobiet), które uczą o tzw. „biznesie online”, tyle że jak wejdziesz w szczegóły, to okazuje się, że zwykle jest to biznes związany z marką osobistą i tworzeniem kursów online i produktów cyfrowych. A o prowadzeniu, rozwijaniu sklepu, który nie jest związany z marką osobistą, naprawdę mało można znaleźć.

Jaki sklep prowadzę?

Mam wrażenie, że mówiłam to już tysiące razy, ale wiem, że cały czas trafiają tu nowe osoby, więc tytułem wyjaśnienia: mój sklep (sklep.2drink.pl) powstał na bazie bloga, ale nie jest związany z marką osobistą. Nie występuję tam ja, nie pokazuję się w mediach społecznościowych, a klienci nie kupują tam dlatego, że mnie znają i lubią. Trafiają do nas klienci z wyszukiwarki, z porównywarek cenowych, z Allegro, z programów partnerskich. Oni wszyscy nie znają bloga, albo nie muszą znać bloga. Pod tym względem to sklep taki sam, jak każdy inny.

O czym będą filmy na moim kanale?

Dokładnie mówię o tym w pierwszym odcinku, ale w skrócie: chcę podzielić się doświadczeniem, które zebrałam przez 3,5 roku prowadzenia sklepu. To doświadczenie może przydać się wielu ludziom, więc wierzę, że warto.

Plan jest taki, żeby nowy film pojawiał się raz w tygodniu. Tematów mam rozpisanych całe mnóstwo, ale zaczniemy od czegoś prostego: w kolejnych odcinkach na pewno o tym, co jest potrzebne, żeby zacząć prowadzić swój sklep, dlaczego w sklepie jest tak mało zamówień, będzie też coś o stronie technicznej, czyli gdzie założyć swój sklep.

Jeśli interesuje Cię ta tematyka, koniecznie dodaj kanał do subskrybowanych!