Co produkują i sprzedają blogerzy? Różnorodność pomysłów jest całkiem spora, a samych produktów tyle, że nie o wszystkich da się opowiedzieć.

Po liście 87 książek blogerów i vlogerów przyszedł czas na inne produkty i własne marki, które stworzyli blogerzy i vlogerzy. Tym razem zaznaczam od razu, że lista będzie bardzo wybiórcza – nie starałam się dotrzeć do wszystkich możliwych produktów, które oferują blogerzy, a raczej pokazać ciekawe kierunki, w jakie można pójść, szukając pomysłów na monetyzację swojego bloga. Dlatego w moim zestawieniu pojawią się wybrane przeze mnie produkty – te, które uznałam za warte zaprezentowania.

Dodam jeszcze, że na liście nie ma indywidualnych szkoleń, warsztatów, konsultacji, a jedynie produkty, czyli coś, co przygotowuje się raz, a potem sprzedaje. Trochę się tu wyłamuje rękodzieło, bo przecież każdy produkt trzeba zrobić od nowa, ale to w końcu dalej produkt.

Produkty polskich blogerów

  1. Kurs internetowe

Blogerzy przygotowują kursy online w formie tekstowej i wideo. Niektóre są dostępne cały czas, inne sprzedawane są tylko przez określoną liczbę dni i potem zamykane, a po jakimś czasie znowu wznawiane.

2. Ubrania

W zestawieniu nie uwzględniam koszulek z Cupsell, np. z własnym logo czy napisem tylko oryginalne kolekcje i własne marki odzieżowe. Jest ich pewnie znacznie więcej, ale warto zwrócić uwagę na cztery projekty, które moim zdaniem są dość oryginalne:

3. Inne gadżety

Po co właściwie publikuję ten krótki przegląd produktów blogerów? Po to, żeby pokazać, że zarabianie na reklamach nie jest jedynym sposobem na monetyzację swojego bloga. I nie jest też dostępne tylko dla popularnych blogerów, którzy mają znane w blogosferze nazwiska. Tak naprawdę jest dostępne dla każdego, kto ma coś do zaoferowania, ma jakąś umiejętność, którą mógłby „sprzedawać” w formie kursu lub która pozwoliłaby mu na produkowanie rękodzieła. Albo ma pomysł na markę i może zlecić tworzenie produktów komuś innemu, a samemu zająć się dystrybucją.

Zaletą wprowadzenia własnej marki na rynek i monetyzacji bloga w ten sposób jest fakt, że nie jesteśmy zależni od zewnętrznych firm – nie musimy zastanawiać się, czy w tym miesiącu będą jakieś propozycje reklamowe czy też nie. Własna marka czy własny produkt może z czasem zacząć żyć własnym życiem i sprzedawać się zupełnie niezależnie od bloga.

Pytanie do Ciebie

Znasz jakieś inne ciekawe produkty blogerów, które warto znać? Czekam jak zwykle na komentarze!

model-849762_1280

[wysija_form id=”4″]