Zapraszam na rozmowę o prowadzeniu własnej firmy i o inspiracjach w biznesie z Joanną, która jest założycielką marki Lunaby, produkującej piękne, stylowe piżamy.

Rozmowa z Joanną jest trzecim wywiadem z serii „Moja biznesowa inspiracja”. Zapraszam do przeczytania poprzednich rozmów z osobami, które – tak jak moja dzisiejsza rozmówczyni – zdecydowały się na założenie małej firmy o dość oryginalnym profilu: Dianą Hołod, która zajmuje się home stagingiem oraz Olą Budzyńską, specjalistką od zarządzania czasem.

  1. Kim jesteś, co robiłaś przed założeniem firmy?

Nazywam się Joanna Glogaza, prowadzę bloga o slow fashion i celebracji codzienności – Style Digger, razem z moją mamą tworzę też Lunaby – firmę szyjącą piękną i wygodną bielizną nocną, piżamy i koszulki nocne z dobrych materiałów.

Własną firmę założyłam w momencie, gdy skończyłam studia, więc tak naprawdę nie pracowałam nigdy w żadnych innym miejscu, pomijając pojedyncze zlecenia – od nauki jazdy na nartach, przez robienie zdjęć, po kostiumy serialu.

  1. Dlaczego zdecydowałaś się na własną działalność?

To była dość naturalna droga, bloga założyłam jeszcze w klasie maturalnej i po pewnym czasie zaczęłam na nim zarabiać na tyle dużo, żeby móc się z niego utrzymać. Klienci marudzili, że nie wystawiam faktur, ja nie mogłam wpisywać narzędzi pracy w koszty, więc bez większych przygotowań założyłam działalność.

Lunaby było z kolei naturalnym przedłużeniem bloga, uwielbiam otaczać się pięknymi przedmiotami i czuć się dobrze we własnym domu, bardzo chciałam więc mieć produkt wpisujący się w te wartości. Tym bardziej, że nacisk na miło spędzany czas i elegancki wygląd właśnie w domu, czyli zupełnie nie na pokaz (no, pomijając Instagrama!) to nasilająca się tendencja.

  1. Na czym zarabiasz, co oferuje Twoja firma?

Na blogu współpracuję z partnerami przy wpisach sponsorowanych, eksperymentuję też z marketingiem afiliacyjnym. Właśnie wychodzi moja książka o slow fashion, wydana przez Wydawnictwo Znak. Razem z Martą Klimowicz, moją wspólniczką zajmującą się marketingowo-sprzedażową stroną firmy, oferujemy też firmom usługi konsultingowe w zakresie budowania kobiecych społeczności online.

W Lunaby sprzedajemy online (lunaby.com) piżamy, koszulki nocne i akcesoria, na przykład opaski do spania.

  1. Kto jest dla Ciebie konkurencją, jak chcesz odróżnić się od innych firm i czym przyciągnąć klientów do siebie?

Wszystkie moje przedsięwzięcia są ze sobą powiązane i nie czuję się zagrożona przez konkurencję – mam wrażenie, że blog to tak osobista sprawa, że trudno znaleźć dwa podobne, mam też swoją niszę slow life, nie jest w niej zbyt tłoczno. Od niedawna mam też wsparcie marketingowo-sprzedażowe i mogę skupić się na tworzeniu dobrej treści, co wciąż nie jest zbyt częste wśród blogerów.

Nie ma też polskiej marki szyjącej luksusową bielizną nocną z dobrych tkanin (choć jest wiele marek szyjących z dzianiny). Stawiamy na naprawdę aktywną obecność w social mediach i świetną obsługę klienta.

  1. Moja biznesowa inspiracja

    (może to być jakaś złota myśl, jakaś inspirująca historia, doświadczenie, może być książka, którą warto przeczytać, osoba, którą warto naśladować, film, który motywuje do działania – coś inspirującego dla początkujących przedsiębiorców).

Myślę, że warto pamiętać o tym, że aktywna postawa, tworzenie okazji, wychodzenie do ludzi, zadawanie pytań, proszenie o pomoc i tak dalej posuną nas do przodu o wiele szybciej niż bierne czekanie. No i warto przeczytać biografię Richarda Bransona!

Jeśli chcesz skontaktować się z Joanną, możesz to zrobić wchodząc na jej blog, a po bieliznę nocną wejdź na stronę sklepu:

blog: StyleDigger.com

sklep: Lunaby.com

Joanna_bio

 

 

Zapisz się na newsletter i pobierz bezpłatne materiały!

Po zapisaniu się na newsletter otrzymasz listę 12 technik, dzięki którym inni uznają Cię za eksperta w branży oraz specjalny rabat na moje produkty!

Zostaw swój adres e-mail żeby pobrać je w formie pliku PDF.

Zapisałeś się na newsletter. Sprawdź swoją skrzynkę e-mail, dostaniesz wiadomość ode mnie! Jeżeli jej nie znajdziesz, zajrzyj do folderu SPAM.