Dobra wizytówka krok po kroku

utworzone przez | lis 22, 2017 | Prowadzenie firmy | 12 Komentarze

Myślisz, że wizytówki to przeżytek i nie ma sensu ich drukować? To nie do końca prawda. Dobra wizytówka może dużo powiedzieć o jej właścicielu. Może pokazać Twój profesjonalizm, poczucie humoru, pomysłowość i nieszablonowe podejście do swojej pracy. Może też… przynieść Ci sławę.

Jak to możliwe? Jeśli szukasz pomysłu na swoją wizytówkę, na pewno widziałeś w sieci niejedno zestawienie kreatywnych wizytówek, wyróżniających się z miliona innych. Stwórz taką wizytówkę, pokaż ją światu, a Twoje dane kontaktowe mają szansę rozprzestrzeniać się wirusowo w podobnych zestawieniach.

Wraz z partnerem tego wpisu, Drukarniafortuny.pl, przygotowałam listę 5 kroków do posiadania oryginalnej, nowoczesnej wizytówki.

Przepis na kreatywną wizytówkę

Krok 1 – zawartość

Zanim zaczniesz szukać niebanalnego pomysłu na wizytówkę, zastanów się, jakie dane chcesz tam umieścić. Imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail, krótka informacja o Twoich usługach – to standard, którego oczekujemy po wizytówkach. Ale można wyjść poza tę standardową zawartość i umieścić na wizytówce na przykład swoje zdjęcie (dzięki temu ktoś, kto ją po jakimś czasie obejrzy, od razu Cię skojarzy), a także… miejsce na wpisanie, gdzie się poznaliście. To szczególnie przydatne, jeśli rozdajesz swoje wizytówki na konferencjach i spotkaniach branżowych. Wpisanie nazwy konkretnej konferencji podczas wręczania wizytówki nie zajmie wiele czasu, a drugiej osobie łatwiej będzie skojarzyć, kim jesteś i skąd się znacie, jeśli będzie miał to napisane.

Krok 2 – projekt

Tu zaczyna się cała zabawa podczas przygotowywania kreatywnej wizytówki. Zanim znajdziesz pomysł na swoją wizytówkę, zastanów się, jaki masz cel. Chcesz pokazać, że jesteś pomysłowy, a Twoje pomysły są niebanalne? Postaw na oryginalny kształt czy zdobienia. Na przykład: reżyser może mieć wizytówkę w kształcie filmowego klapsa, piosenkarz czy dziennikarz radiowy w kształcie mikrofonu. W sieci znajdziesz wiele oryginalnych przykładów, jak choćby wizytówka prawnika od rozwodów, którą dzieli się na pół czy malutka wizytówka biura rachunkowego, które oferuje usługi dla małych firm.

Krok 3 – forma

Po wykonaniu projektu możemy już właściwie zamawiać gotowe wizytówki, ale czeka nas jeszcze jedna decyzja do podjęcia. Jaką formę będzie mieć Twoja wizytówka? Może to być standardowy kartonik o wymiarach 90×50 mm, ale możesz zamówić także wizytówkę składaną (przykładowe wymiary to 180×48 po rozłożeniu), wizytówkę w formie karty plastikowej (wtedy będzie trwalsza, jak karta kredytowa) czy też wizytówkę z papieru syntetycznego ICE. Te ostatnie wyglądają lekko i elegancko, mogłyby się sprawdzić np. u konsultanta ślubnego czy brafitterki.

Jeśli szukasz jeszcze bardziej niebanalnego pomysłu, może spodoba Ci się mój – wizytówki w formie… naklejek magnetycznych, inaczej mówiąc, magnesu na lodówkę. Ja do swojego sklepu z akcesoriami do drinków zamówiłam właśnie takie nietypowe „wizytówki” – magnes z przepisem na drinka będę dołączać jako gratis do zamówień klientów sklepu. Ponieważ klienci robią u nas przeważnie zakupy prezentowe, chcę, by pamiętali o naszym sklepie, gdy będą mieli kolejną okazję do zrobienia komuś prezentu. Taka wizytówka w formie magnesu jest ładna, można ją powiesić na lodówce, a jednocześnie jest użyteczna, bo zawiera przepis na drink. Na swojej zrezygnowałam z logo sklepu, ale można umieścić na przykład adres strony www w stopce magnesu.

 

Wizytówka w formie magnesu sprawdzi się szczególnie w przypadku tych freelancerów i usługodawców, którzy są potrzebni od czasu do czasu i dobrze, żeby ich numer był w domu zawsze pod ręką. Takie wizytówki może zamówić sobie np. opiekunka do dzieci lub animatorka czasu wolnego dzieci (wszak rodzice dzieci często wieszają na lodówkach rysunki swoich pociech, więc numer opiekunki będzie w doskonałym miejscu), a także ogrodnik, fryzjer czy… pizzeria.

Krok 4 – zamówienie

Gdy projekt gotowy, wystarczy już tylko złożyć zamówienie. Moje wizytówki w formie magnesów drukowałam w Drukarniafortuny.pl i muszę powiedzieć, że wyszły świetnie. Duży plus dla drukarni za możliwość zamówienia online i szybki i łatwy proces zamówienia, który przypomina zamawianie w sklepie internetowym – wkładasz do koszyka wybraną ilość, wybierasz parametry projektu (np. czy mają być matowe czy błyszczące, zabezpieczone folią czy nie), a potem przesyłasz pliki i opłacasz zamówienie poprzez szybki przelew, jak w sklepie internetowym. Licznik na stronie pokazuje, czy zamówienie będzie przyjęte do realizacji jeszcze dzisiaj, czy już jutro.

Proces zamówienia w drukarniafortuny.pl

 

Składanie zamówienia – proces prosty jak w sklepie internetowym

I jeszcze jedna sprawa – jeśli chcesz otrzymać 20% rabatu na zamówienie w drukarni, wystarczy, że założysz konto. Możesz to zrobić, klikając w link: drukarniafortuny.pl/tosieoplaca

Krok 5 – dodruki wizytówek

Na początek radzę zamówić niewielką ilość wizytówek – 100-200 sztuk powinno wystarczyć, jeśli nie chodzisz na spotkania bardzo często. Dane kontaktowe lubią się zmieniać – dziś będziesz chciał umieścić na wizytówce adres fanpage’a na Facebooku, a za jakiś czas okaże się, że fanpage nie będzie już dla Ciebie tak istotny i zamienisz go na coś innego. A może dodasz nową usługę, o której będziesz chciał opowiedzieć na wizytówce? Nie warto od razu zamawiać tysięcy sztuk, tym bardziej, że zamówienie kolejnej partii w tej samej drukarni zajmie Ci tylko kilka minut.

Sposób na freelance bez stresu: dywersyfikacja

Pobierz darmową listę 40 pomysłów na dywersyfikację dla freelancera. Pomysły podzieliłam na 4 grupy:

  • praca z klientami
  • wynajem w małym biznesie
  • zarabianie na wiedzy
  • bycie twórcą
 

Pobierz bezpłatną listę i zbuduj dodatkowe źródło dochodu!

Zdjęcie Agnieszki Skupieńskiej
O autorce: Agnieszka Skupieńska

Z wykształcenia polonistka, ale nigdy nie pracowałam w szkole. Jako freelancerka zaczęłam pracować w 2009 roku, pisząc teksty na zlecenie. Teraz uczę innych, jak zarabiać, nie wychodząc z domu. Mam też swój sklep internetowy, w którym można kupić akcesoria barmańskie.
Sprawdziłam, że praca w domu może być sposobem na życie. I to na całkiem niezłym poziomie 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest

12 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
BJK
BJK
6 lat temu

Rzadko się spotykam z opisem usług na wizytówce, chyba że jest to wizytówka „Jan Kowalski – usługi” i po drugiej stronie jest opis.
Ale obecnie sam się zastanawiam co umieścić na wizytówce i uważam, że nadmiar informacji też jest zły. Dobre hasło powinno być wystarczające.

Piotr Koszecki
Piotr Koszecki
6 lat temu

Ja natomiast prowadzę różne działalności i dla mnie najlepszą opcją jest białą wizytówka z moim imieniem i nazwiskiem oraz mail w fajne formie (imię@nazwisko.com – oczywiście tam są moje dane, a nie imię i nazwisko). A biała wizytówka pomaga mi dopisać np. numer telefonu, gdzie się poznaliśmy, co ktoś ma zrobić lub z którą działalnością ma mnie kojarzyć.

Paweł Kępa
6 lat temu

U mnie wygląda to tak, że wizytówki papierowe mam, ale korzystam z nich „od święta”. I też są czyste, bez zbędnych dopisków. Natomiast na codzień robię tak, że jeśli ktoś wręcza mi wizytówkę, to od razu po wyjściu ze spotkania, wysyłam na numer z wizytówki sms z moją wizytówką telefoniczną. Jest tam oczywiście imię i nazwisko, telefon, mail i www oraz moje foto. Dzięki temu, że wysyłam go od razu za drzwiami, a umówmy się każdy z nas sprawdza telefon zaraz po spotkaniu, to Klient widzi tam od razu mój sms. Czasami też dodatkowo wysyłam to samo w postaci maila,… Czytaj więcej »

Twinberry / Paulina Rutkowska

…a ja zamówiłam swoje wizytówki w dość niestandardowym formacie – w kwadracie! 🙂
Dzięki temu, osoby, którym taką wizytówkę wręczam, trochę dłużej przyglądają się i kartonikowi i temu, co jest na nim napisane. Taki element zaskoczenia 🙂
Podoba mi się idea, o której pisze @malawiejskafirma:disqus , czyli wizytówki telefoniczne, na pewno zbadam temat!

Agnieszka Skupieńska

Muszą to być pliki PDF z czcionkami zamienionymi na krzywe. Zresztą przy zamawianiu konkretnego wydruku na stronie są informacje o tym, jakie mają być parametry pliku.

Bartosz Partyka
Bartosz Partyka
6 lat temu

Tak tak wizytówka to nadal dobra forma zrobienia dobrego pierwszego wrażenia. Kiedyś zrobiłem sobie wizytówki ze zdjęciem i bardzo dobrze była odbierana. Czy teraz w dobie minimalistycznych projektów uważacie, że warto zainwestować w taki model?